Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Măsura "9 pentru 90" în Germania. Tot ce trebuie să știi despre biletul de călătorie lunar de 9 EURO, subvenționat de stat timp de 3 luni
WhatsApp
Autoritățile germane au introdus biletul de călătorie "9 pentru 90", o măsură temporară pentru a încuraja folosirea transportului în comun, dar și pentru a sprijini populația să facă față creșterii prețului la carburanți. Iată tot ce trebuie să știi despre biletul de 9 EURO, subvenționat de stat timp de 3 luni. 

Ca răspuns la costurile în creștere ale energiei și ale combustibilului, guvernul german a lansat o inițiativă temporară: bilete lunare "9 pentru 90", care acoperă trenurile regionale și locale din întreaga Germanie din iunie până în septembrie. Biletele costă 9 euro pe lună, timp de 90 de zile, adică 27 de euro în total.

Iată tot ceea ce trebuie să știi despre biletul de călătorie "9 pentru 90".

 

Pe ce tipuri de mijloace de transport în comun îl pot folosi?

 

Biletul este valabil pe întreg teritoriul Germaniei, dar numai pentru transportul regional și local, scrie publicația TheLocal.de.

Asta înseamnă că îl puteți folosi pe toate trenurile locale, cum ar fi U-Bahn și S-Bahn, precum și pe tramvaie și autobuze. De asemenea, puteți călători cu Regionalverkehr (trenurile regionale) în toată Germania. 

Nu puteți utiliza biletul pentru servicii private precum Flixbus și Flixtrain sau pentru alte servicii feroviare de lungă distanță, cum ar fi trenurile IC, EC și ICE. Dacă călătoriți prin landul dumneavoastră și nu sunteți sigur că biletul va fi valabil, verificați dacă trenul pe care îl luați are un "RE" în denumire. Aceasta este abrevierea pentru trenurile regionale.

Probabil că este de la sine înțeles, dar serviciile de taxi nu vor fi incluse în preț.

 

Îl pot folosi pentru a călători la clasa întâi?

 

Dacă sperați să beneficiați de o lună de transport bugetar, dar doriți să fiți tratat ca un membru al familiei regale în timp ce vă aflați la bord, s-ar putea să vă dezamăgim. Biletul de 9 euro poate fi folosit numai în vagoanele de clasa a doua.

Acest lucru se datorează în mare parte faptului că este posibil să existe o cerere uriașă pentru oferta de buget - astfel încât ar putea exista lupte pentru locurile de la clasa întâi cu puțin spațiu suplimentar pentru picioare. 

 

Am deja un Abonament. Ce pot să fac?

 

Aceasta a fost o mare îngrijorare pentru cei care au ales deja să plătească prețul întreg pentru transportul public.

Din fericire, nici acest grup de utilizatori pasionați de transport nu va pierde nimic. Potrivit site-ului DB, persoanele care au plătit deja un bilet lunar sau anual vor fi contactate de către furnizorul local de transport și vor fi informate cu privire la modalitățile de rambursare.

În cazul în care aveți un ordin de plată permanent, operatorul de transport va debita 9 euro din contul dumneavoastră, în loc de suma obișnuită. În caz contrar, este posibil să vi se trimită o rambursare prin debit direct. Biletul dumneavoastră de abonament va fi valabil pentru transportul public local din întreaga țară în perioada de trei luni a ofertei - nu doar în zona dumneavoastră.

 

Vor beneficia de acest bilet și studenții?

 

Dacă sunteți student și aveți un bilet semestrial, veți avea dreptul la o rambursare a sumei suplimentare pe care ați plătit-o, care va fi probabil gestionată de universitatea dumneavoastră.  Un lucru care pare puțin neclar este dacă biletul semestrial va fi brusc valabil în afara regiunii dvs. locale, la fel ca și biletul de 9 euro. 

 

Pot să îmi iau bicicleta la bord?

 

Din păcate, bicicletele nu sunt incluse în ofertă, iar și aceasta pare a fi o alegere deliberată. 

DB recomandă ca oamenii să își lase bicicletele acasă în timpul celor trei luni în care este oferit biletul de 9 euro. Acest lucru se datorează faptului că trenurile vor fi probabil extrem de aglomerate și nu pot garanta că vor avea loc pentru toată lumea, cu atât mai puțin pentru o sută sau mai multe biciclete. În schimb, de obicei, puteți închiria o bicicletă la destinație.

Cu toate acestea, dacă aveți deja un abonament care vă permite să vă luați bicicleta cu dumneavoastră (de exemplu, un bilet semestrial pentru studenți sau un alt tip de Abo), veți putea face acest lucru. 

Copiii sub șase ani pot călători gratuit cu mijloacele de transport în comun, în timp ce copiii cu vârsta de peste șase ani au nevoie de un bilet propriu de 9 euro. 

 

Cum rămâne cu rezervările de locuri? 

 

Operatorii de transport încearcă să fie cât mai flexibili pentru a face față cererii din timpul verii, așa că, din păcate, nu veți putea folosi biletul pentru a rezerva un loc în avans. Potrivit Asociației companiilor de transport germane (VDV), în timpul verii ar putea exista până la 30 de milioane de utilizatori ai transportului public pe lună - dar aceasta este doar o estimare aproximativă.

O modalitate de a rezolva această problemă este să încercați să călătoriți în zilele săptămânii și în afara orelor de vârf, dacă este posibil, și (după cum am menționat) să închiriați biciclete în loc să le aduceți în tren.

De asemenea, ar putea fi util să vă familiarizați cu diferitele conexiuni și rute de transport din zona dumneavoastră. 

Un alt lucru care ar putea contribui la reducerea aglomerației din transportul public este faptul că guvernul intenționează să reducă taxele pe combustibil în paralel cu biletul de 9 euro. Acest lucru înseamnă că, timp de trei luni, în timpul verii, șoferii vor putea cumpăra benzină și motorină mai ieftine - astfel încât unii s-ar putea decide să ia mașina, până la urmă.

Valabilitatea tichetelor se încheie la sfârșitul lunii august

 

Criticii tichetului de 9 euro spun că acest sistem va lăsa găuri adânci în bugetele de transport și ar putea duce în cele din urmă la creșterea prețurilor la bilete în toamnă.

Pe de altă parte, susținătorii ofertei cred că aceasta ar putea avea efectul de a atrage oamenii înapoi la transportul public după criza Covid. Aceasta ar însemna că mai mulți oameni ar cumpăra abonamente după vară și ar folosi autobuzele și trenurile locale, ceea ce nu poate fi decât un lucru bun pentru bugetele de transport pe termen lung. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel