Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
James Cameron, regizorul filmului Titanic: "Am știut de la început că submarinul a făcut implozie"
WhatsApp
Toți cei cinci pasageri aflați la bordul submersibilului Titan au murit în urma imploziei. Unii experți, însă, nu au fost surprinși de deznodământ, inclusiv regizorul de film și exploratorul de mare adâncime James Cameron. Regizorul filmului Titanic critică siguranța navei care ar fi trebuit să exploreze epava Titanicului în adâncurile Atlanticului de Nord și compară cauza accidentului cu dezastrul istoric.
James Cameron, regizorul filmului Titani (Sursa foto: Gage Skidmore via Wikipedia)

Regizorul de film James Cameron a declarat că și-ar fi dorit să fi tras mai devreme un semnal de alarmă în legătură cu submersibilul Titan, care a făcut implozie în timpul unei expediții la epava Titanicului, spunând că a considerat că designul carcasei era riscant.

Toți cei cinci pasageri aflați la bordul navei au murit.

Cameron a devenit un explorator de adâncimi în anii 1990, în timp ce făcea cercetări și realiza filmul său de succes "Titanic", premiat cu Oscar, și este coproprietar al companiei Triton Submarines, care produce submersibile pentru cercetare și turism.

El face parte din comunitatea mică și foarte unită a submersibilelor, sau din industria vehiculelor subacvatice cu echipaj (MUV). Când a auzit, așa cum au împărtășit mulți din industrie, că OceanGate Inc. realiza un submersibil de mare adâncime cu un corp de submarin din fibră de carbon și titan compozit, Cameron a spus că a fost sceptic.

"Am crezut că este o idee oribilă. Mi-aș fi dorit să fi vorbit, dar am presupus că cineva era mai deștept decât mine, știți, pentru că nu am experimentat niciodată cu acea tehnologie, dar suna rău la prima vedere", a declarat Cameron pentru Reuters.

Semnale de alarmă încă din 2018

 

Cauza imploziei nu a fost determinată, dar Cameron presupune că criticii au avut dreptate când au avertizat că o carcasă din fibră de carbon și titan ar permite delaminarea și pătrunderea microscopică a apei, ceea ce ar duce la o defecțiune progresivă în timp.

Alți experți din industrie și un angajat care a făcut o sesizare au tras un semnal de alarmă în 2018, criticând OceanGate pentru că a ales să nu solicite certificarea și să opereze ca navă experimentală. OceanGate nu a răspuns la întrebările privind decizia sa de a renunța la certificarea de către terțe părți din industrie, precum Biroul American de Navigație sau compania europeană DNV.

Paza de Coastă americană a declarat joi că submersibilul pare să fi făcut implozie în timpul expediției sale către epava Titanicului de pe fundul Atlanticului de Nord, dar o investigație concludentă va necesita timp.

Cameron a declarat că sursele sale au raportat informații similare și că știa că submersibilul a fost pierdut încă de la începutul celor patru zile de chin, suspectând că a implodat în momentul în care nava-mamă a Titanului a pierdut comunicațiile cu submersibilul și urmărirea acestuia, după o oră și 45 de minute de la începerea misiunii.

Cameron spune că a primit confirmarea la oră de la incident

 

"Am primit confirmarea, în decurs de o oră, că a avut loc o explozie puternică în același timp în care s-au pierdut comunicațiile submarinului. O bubuitură puternică pe hidrofon. Pierderea transponderului. Pierderea comunicațiilor. Am știut ce s-a întâmplat. Submarinul a făcut implozie", a declarat Cameron. El a adăugat că le-a spus colegilor într-un e-mail de luni: "Am pierdut câțiva prieteni" și "Este pe fundul apei în bucăți acum".

Cele cinci persoane care au murit marchează primele decese la mare adâncime pentru industrie, a spus Cameron.

Standardul industriei este de a face carcasele sub presiune din materiale contigue, cum ar fi oțelul, titanul, ceramica sau acrilicul, care sunt mai bune pentru efectuarea de teste, a spus Cameron.

"Sărbătorim inovația, nu-i așa? Dar nu ar trebui să folosești un vehicul experimental pentru pasageri plătitori care nu sunt ei înșiși ingineri de adâncime", a spus Cameron.

Cameron a declarat că atât tragedia Titanicului, cât și cea a Titanului au fost precedate de avertismente nerespectate. În cazul Titanicului, căpitanul a traversat Atlanticul într-o noapte fără lună, în ciuda faptului că a fost informat despre aisberguri.

"Iată-ne din nou aici", a spus Cameron. "Și în același loc. Acum există o epavă care zace lângă cealaltă epavă din același motiv nenorocit".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel