Astăzi, în cazul unei modificări a condițiilor de angajare, venitul mai mare din muncă contribuie la recalcularea beneficiului economic în proporție de 80% începând cu luna următoare schimbării: în acest fel, în practică, cei care acceptă o ofertă acoperă pierderea aproape totală a subvenției. Prin urmare, ideea este de a calcula cota din indemnizația care se datorează beneficiarului care își găsește un loc de muncă, numărând venitul mai mare din muncă în limita a 50% în loc de acut; 80 la sută, cel puțin în primele șase luni. Pentru cei care nu sunt considerați activi, nimic nu ar trebui să se schimbe.
Planul la care lucrează noul ministru Orlando și pe care Partidul Democrat îl discută de ceva timp implică în esență dublarea subvenției. Șomerii vor continua să primească vechiul venit din cetățenie, în timp ce cei cărora li se cere să semneze un act pentru muncă vor primi o subvenție personalizată. Ajutorul în timpul situației de urgență s-a dovedit a fi o indemnizație anti-Covid validă și numărul beneficiarilor a crescut până la punctul în care cheltuielile din acest an vor atinge zece miliarde de euro, cu aproximativ trei mai mult decât era de așteptat înainte de pandemie.
Cu toate acestea, din punct de vedere al ocupării forței de muncă, datorită virusului și închiderilor, dar și lipsei de pregătire a centrelor de ocupare a forței de muncă și a lacunelor navigatorilor, eşecul veniturilor din cetățenie a fost fulgerător.
La doi ani de la lansarea măsurii, cifrele vorbesc de la sine. Astăzi există aproximativ 1,3 milioane de gospodării la bordul grantului. Din aproape trei milioane de persoane implicate în total, peste o treime este considerată a fi activată. Dar cei care aveau un contract de muncă la sfârșitul anului 2020 erau în jur de 200.000.
Viitoarele modificări răspund, de asemenea, nevoii de a face beneficiul sustenabil din punct de vedere financiar: lipsa inserției în lumea profesională a beneficiarilor a contribuit la transformarea veniturilor cetățenilor într-un balast periculos pentru bugetul de stat.
Prin eliminarea posibilității de reînnoire a subvenției după optsprezece luni (ceea ce este acum posibil atâta timp cât este acceptată prima ofertă de locuri de muncă adecvată), numărul total de beneficiari ar trebui să rămână sub prag și nu va fi necesară reducerea suplimentelor (ipoteză prevăzută în cazul în care resursele alocate nu mai sunt suficiente pentru toți cei care au dreptul la aceasta).
În plus, după optsprezece luni de subvenție, angajatorii expulzați din venitul de cetățenie vor putea conta pe un nivel mai înalt de formare, realizat cu ajutorul centrelor de ocupare a forței de muncă. Dar pentru a facilita activitatea IPC, sunt luate în considerare și alte schimbări, de exemplu, congruența ofertelor de locuri de muncă.
Astăzi, un beneficiar care semnează contractul de muncă este chemat să accepte cel puțin una din trei oferte de muncă adecvate în primele optsprezece luni.
Corectitudinea ofertei este definită pe baza a trei principii: abilitățile dobândite, distanța locului de muncă de acasă, durata stării de șomaj. Mai detaliat, în primele douăsprezece luni de utilizare a beneficiului, o ofertă este adecvată la o sută de kilometri distanță, după un an este adecvată o ofertă în termen de 250 de kilometri și, după reînnoire, principiul distanței expiră.
Aceste limite vor fi, probabil, revizuite, iar ofertele în termen de 250 de kilometri ar putea fi considerate adecvate imediat.
În regiunile care autorizează navigatorii să opereze direct, aceștia din urmă au urmat 179.000 de planuri personalizate pentru a însoți munca. Există resurse suficiente pentru a-și prelungi contractul până în decembrie, dar nu mai mult.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News