Transportatorii din Italia se tem că va fi un haos în rândul angajaților, deoarece mulți dintre ei nu sunt vaccinați anti-Covid, iar șoferii străini care sunt imunizați cu serul rus Sputnik vor fi cei mai afectați, întrucât acest vaccin nu este recunoscut în Italia.
De mâine, 15 octombrie, Green Pass este obligatoriu la locul de muncă, în sectoarele public și privat. Există riscul producerii unui haos în diverse sectoare, de la cel al mărfurilor până la agricultură și transporturi”, spun reprezentanții Sindicatului Conftrasporto, citați de Il Mattino.
De asemenea, în sectorul public nu există încă un sistem de monitorizare în transport, iar acest lucru ar afecta în mod special exporturile.
„Nu știm dacă Italia este pregătită pentru Green Pass. Aproape 90% din exportul Italiei înseamnă marfă transportată rutier”, au precizat oficialii Conftrasporto, citați de sursa menționată.
Guvernul italian a anunțat încă din luna septembrie că va introduce certificatul verde digital la locurile de muncă.
Companiile cu mai puțin de 15 angajați pot să înlocuiască un lucrător cu altul, dacă primul nu depune certificatul Covid în termen de cinci zile de la introducerea acestei obligații. Astfel, se ajunge la suspendarea contractului de muncă, ceea ce înseamnă absență nejustificată.
Suspendarea poate dura maximum zece zile și poate fi reînnoită o singură dată, nu mai târziu de data 31 decembrie 2021. Angajatorii spun că nu este ușor să găsești înlocuitori în mai puțin de zece zile
De asemenea, muncitorii din Portul Trieste s-au revoltat din cauza introducerii Green Pass. Ei au cerut Guvernului eliminarea acestei măsuri. Au cerut, în schimb, testarea obligatorie pe banii angajatorului.
Un raport al autorităților italiene arată că personalul nevaccinat angajat în transportul public este în proporție de 20%. Astfel, transportatorii se tem că vor exista blocaje în trafic, din cauza lipsei certificatului verde.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News