Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Grecia. Familie de români, obligată să se izoleze: „Am rămas șocați când am citit lucruri care nu se întâmplaseră”
Familia unei românce aflată în vacanță în Grecia a fost obligată să își petreacă sejurul în camera de hotel după ce, în urmă unei indigestii, fiica femeii a fost considerată suspectă de COVID-19, deși nu prezența niciunul dintre simptomele asociate bolii.
Foto ILUSTRATIV

Mama tinerei a povestit întreagă întâmplare pe un forum destinat vacanțelor în grecia - Forum Grecia.

Femeia povestește cum vacanță i-a fost dată peste cap după ce fiica ei a acuzat o stare de rău, manifestată cu greață și durere abdominală. Deși în urmă consultatiei fata a primit diagnosticul de enterocolită, fără a avea simptomele asociate COVID-19, personalul hotelului a spus că această este suspectă de infectarea cu virusului, astfel încât familia trebuie să mai rămână trei zile în camera, până la finalul sejurului.

„După 3 zile petrecute și după cina servită la acest hotel fiica mea a acuzat o stare de rău, manifestată cu greață și durere abdominală. La starea de rău s-a adăugat și un atac de panică declanșat de frică de a nu avea coronavirus. Având 12 ani înțelege destul de bine ce înseamnă acest virus, mai ales datorită mediatizării. Am decis împreună cu soțul să chemăm medicul de la hotel să o consulte. Diagnosticul a fost o posibilă enterocolită, fără a avea simptome specifice virusului. Ne-a recomandat să rămânem în cameră ziua următoare și să țină un regim alimentar și dacă după 2 zile starea este mai rea o va testa pentru Covid. După ce i am administrat o pastilă de No Spa s-a liniștit. Dimineața următoare s-a trezit liniștită și fără dureri. Specific faptul că nu a făcut febra, nu a avut tuse, nu a vomitat și nu și-a pierdut mirosul sau gustul. Cei de la hotel ne-au sunat să ne întrebe cum se simte copilul și ne-au spus să stăm în cameră. În continuare am rămas în camera așa cum ne recomandaseră. După-amiză am sunat la recepție să întreb cât timp trebuie să stăm în camera și răspunsul a fost până la finalul sejurului. Adică încă 3 zile", a scris femeia în postarea de pe Facebook.

„Copilul s-a speriat foarte tare”

Femeii i s-a transmis faptul că trebuie să meargă 90 de kilometri până la Salonic pentru ca fata să fie testată, însă aceasta nu a primit raportul pe care medicul trebuia să îl elibereze în urmă consultației nici după ce a insistat.

„Am refuzat să plec singură, doar cu fiica, la Salonic, în jur de 90 km și le-am comunicat că accept testarea doar la hotel. Aceștia au spus că nu este posibil acest lucru. Copilul s-a speriat foarte tare și a început să plângă. După multe discuții cu cei de la hotel le-am spus că voi anunța ambasada pentru felul în care suntem tratați, că doar o durere de stomac, care cel mai probabil s-a declanșat de la mâncarea consumată la terasă hotelului, fără alte simptome, nu sunt motive întemeiate pentru avea covid”.

„Medicul a scris exact așa cum au dorit cei de la hotel”

După ce a vorbit cu oficialii din cadrul Consulatului, care au susținut faptul că comportamentul personalului hotelului este inadecvat, femeia a primit raportul pe WhatsApp în care se consemna faptul că tânăra a vomitat și că trebuie să se izoleze până la o nouă testare pentru Covid - 19, deși acest lucru nu se întâmplase, potrivit relatării femeii.

„Am reușit să vb la Consulat și cei de acolo ne-au spus că nu este normal cum procedează cei de la hotel, că ni se încalcă toate drepturile, mai ales că nu au un raport medical care să recomande acest lucru și că dacă vrem să plecăm din hotel putem să o facem. Într-un final conducerea hotelului a decis să nu mai mergem la Salonic și să i facem din sânge analizele care indică dacă faptul că fiica noastră are vreun virus. (...) Am primit într-un final pe whatsapp o poză cu o imagine incompletă a raportului. Am rămas șocați când am citit lucruri care nu se întâmplaseră, faptul că fiica mea a vomitat și că trebuie să stăm izolați până la o nouă testare pentru Covid, acest lucru fiind nespecificat de medic după consultație. Chiar ne-a asigurat că nu sunt semne de Covid și doar dacă lucrurile se agravează va trebui testată. Am înțeles imediat că medicul a scris exact așa cum au dorit cei de la hotel”.

„Am primit amenințări!”

Aceasta susține că a fost amenințată de personalul de la recepție că va fi chemată poliția în cazul în care copila nu va fi testată. Totodată, femeia a reluat dscuțiile cu reprezentanții Consulatului care își schimbaseră între timp punctul de vedere și au considerat că deciziile personalului hotelului trebuie urmate.

„Am primit amenințări de la recepție că dacă nu mergem cu copilul să facă teste de sânge nu putem să plecăm și cheamă poliția. Am încercat să mai vb la consulat și culmea este că aceștia și-au schimbat punctul de vedere, că nu au ce să facă și tb să respectăm ce decid cei de la hotel, că nu avem cum să demonstrăm faptul că nu este real ce s-a scris în recomandare. Atunci am realizat că nu avem niciun sprijin din partea autorităților și suntem singuri. Ziua următoare am mers la un cabinet local, impus de cei de la hotel. În timpul recoltării analizelor medicul nu a purtat mănuși, nu a reușit de la prima înțepătură fiind nevoie de 2 înțepături. Nu pot să vă spun ce simțeam în acele momente când vedeam disperarea din ochii copilului. Rezultatele au fost foarte bune. Am dus rezultatele la hotel și am solicitat faptul că vrem să plecăm din hotel. Era deja un concediu ratat și nu avea niciun rost să mai stăm, chiar dacă am pierdut 1 zi de cazare plătită. Nu au îndrăznit să mai spună ceva și ne-au lăsat să plecăm. Raportul, factura și chitanța pentru consultație abia la plecare ne-au fost date."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Social Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?