Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) a organizat, pentru al zecelea an consecutiv, standul comun al României la Expo Real Munchen, ce s-a desfăşurat în perioada 4 - 6 octombrie 2022, conform unui comunicat.
Prezenţa la târg aproape că a atins nivelurile de dinaintea pandemiei, aceasta înregistrând o creştere de aproape 60 de procente faţă de 2021. Anul acesta s-au reunit la Expo Real aproape 40.000 de vizitatori din 73 de ţări. Numărul total de participanţi a inclus 19.500 specialişti şi 20.456 de reprezentanţi ai companiilor. Cei 1.887 de expozanţi provin din 33 de ţări.
După Germania, primele zece ţări expozante au fost: Austria, Ţările de Jos, Elveţia, Polonia, Marea Britanie şi Irlanda de Nord, Franţa, Portugalia, SUA şi România, la egalitate cu Cehia.
„România are acum o foarte bună ocazie, într-o perioadă economică foarte incertă, de a se poziţiona ca un amplasament investiţional industrial, atractiv, intra-european, inovativ. Prezenţa puternică a expozanţilor români la Expo Real Munchen a oferit o platformă excelentă pentru a face cunoscută această locaţie la nivel internaţional, promovând exact acest mesaj”, este de părere Sebastian Metz, director general AHK România.
Din standul României au făcut parte reprezentanţi ai autorităţilor locale în căutare de investitori interesaţi de amplasamente la noi în ţară: Primăria municipiului Galaţi, Maramureş Business Park, Primăria municipiului Reşiţa, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru şi Consiliul Judeţean Suceava, precum şi cei ai mediului privat, având ca activităţi de bază dezvoltarea de proiecte comerciale, rezidenţiale sau de parcuri industriale, servicii logistice integrate, inclusiv de dezvoltare urbană prin aplicaţii software, construcţii civile şi industriale, consultanţă: AFI Europe, Alma Consulting, Bucharest Real Estate Club, DeRom Total, REC Partners, Olympian Park, SPEEDWELL şi WDP România.
Alături de standul comun al României, Primăria municipiului Braşov şi Agenţia Metropolitană Braşov, împreună cu partenerii Urban Invest, Cartier Coresi, Maurer Imobiliare, AFI Braşov, Elmas, ARO Palace au avut propriul stand, Invest in Braşov.
Pavilionul României a fost poziţionat în prima din cele şapte hale ale expoziţiei, iar proiectele din ţara noastră s-au bucurat de un interes sporit. Participanţii standului comun românesc au avut permanent întâlniri pe parcursul celor trei zile ale târgului. Pentru a atrage atenţia asupra potenţialului României, la standul comun au fost organizate o serie de evenimente. Extrem de bine primite de public au fost cele două workshop-uri Investiţii în oraşele din România, „Unde lucrăm şi cum trăim” şi „România, hub logistic şi industrial emergent al Regiunii".
„Expo Real, aflat la cea de-a 24-a ediţie, a reprezentat pentru co-expozanţii români o oportunitate excelentă de a întâlni şi interacţiona cu participanţi din numeroase ţări, dovedind încă o dată că este un pandant al networking-ului internaţional, al proiectelor de anvergură, al investiţiilor şi finanţărilor transfrontaliere. Aici se reunesc toate verigile lanţului de valori din domeniu - de la dezvoltatori de proiecte, investitori şi finanţatori, la regiuni economice şi oraşe - transformând expoziţia într-un eveniment unic pe piaţa internaţională”, subliniază comunicatul.
Următoarea ediţie Expo Real va avea loc între 4 şi 6 octombrie 2023, la Munchen.
AHK România este reprezentanţa oficială a economiei germane şi totodată cea mai mare Cameră de comerţ bilaterală din România. Înfiinţată în 2002, AHK numără peste 550 de firme-membre şi oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informaţii şi experienţe. Prin serviciile pe care le oferă şi prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine activ companiile germane la intrarea lor pe piaţa românească şi este totodată partener al firmelor româneşti interesate de piaţa germană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News