Oamenii plătesc și de zece ori mai mult pe niște chinezării ieftine, produse pe care nu le-au comandat niciodată. Cum însă valoarea prejudiciului nu este mare, mulți nu se obosesc să facă plângere la Poliție.
Țeapa „Coletul” constă în produse sosite prin curier, pe care nu le-ai comandat.
Au pățit mai mulți locuitori ai județului Alba, care au primit acasă căști ieftine, pentru care au plătit 69.90 de lei, ramburs, arată Alba24.
Înșelcăciunea e simplă: oamenii primesc acasă un colet pe care nu l-au comandat.
Majoritatea îl acceptă, considerând că este posibil să-l fi comandat un alt membru al familiei, mai ales că este perioada în care sosesc bunurile întârziate cumpărate de ”Black friday”, dar începe și luna cadourilor.
Coletele au o valoare relativ mică, pentru a nu atrage atenția, dar bunurile pe care le conțin sunt de fapt produse mult mai ieftine, care sunt departe de valoarea plătită.
O familie din Alba Iulia a primit miercuri un colet prin DPD, arată sursa citată.
„Am crezut că l-a comandat băiatul nostru, care nu era cu noi, așa că l-am acceptat. Am plătit 69,90 de lei. După ce am vorbit cu el, am aflat că nu a comandat nimic” a spus M.B. din Alba Iulia.
Coletul, care conținea o pereche de căști fără valoare (care se pot cumpăra din magazinele chinezești din oraș cu 10 lei), avea drept expeditor firma Daxton Mobil Invest SRL.
Firma nu are website de pe care se presupune că ar fi comandat familia din Alba Iulia și nici date de contact, lucru constatat de ei la o simplă căutare în Google.
Asta exclude și posibilitatea ca altcineva să fi comandat în numele lor.
Mai mult, apare ca fiind înființată în data de 6 octombrie 2022, iar adresa de la Ministerul Finanțelor este alta decât cea de pe colet.
Cazul familiei din Alba Iulia nu este singular. O altă familie, dintr-o comună din apropiere, a primit un colet similar.
Valoarea coletelor, de 69,90 de lei, este destul de mică, astfel încât oamenii să ezite în a face plângere la Poliție, preferând mai degrabă să își asume ”achiziția”.
Sunt însă suspiciuni legitime despre modul în care firma care a trimis coletul a obținut datele personale ale păgubiților, în condițiile în care, în mod ciudat, pe colet era numele soției, iar numărul de telefon era al soțului, exact ca în cazul altor tranzacții legitime pe care le-au efectuat.
Oamenii spun că vor solicita DPD blocarea plății și că vor depune o plângere la Poliție.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News