Jay Bloom și fiul său Sean au susținut că Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate, a încercat să-i convingă să continue călătoria, care a avut un preț de 250.000 de dolari de persoană.
Rush a fost unul dintre cei cinci pasageri care au murit când submarinul Titan a făcut implozie în timpul unei încercări recente de a vizita epava în largul coastei Newfoundland, Canada, aventurându-se alături de Hamish Harding, Paul-Henri Nargeolet, Shahzada Dawood și Suleman Dawood.
După ce micul submersibil a pierdut contactul cu echipajul de la suprafață la mai puțin de două ore de la coborârea spre epava Titanicului, a fost lansată o uriașă operațiune de căutare și salvare.
În ciuda eforturilor depuse de Paza de Coastă a SUA și de alte organizații, joi (22 iunie), s-a aflat că au fost găsite resturi în zona de căutare.
Paza de Coastă a declarat că cel mai probabil scenariu este că nava, numită Titan, a suferit o "implozie catastrofală" și că toți cei aflați la bord au murit.
Jay și Sean se gândiseră să plece într-o excursie similară cu compania, dar au decis să se abțină după ce au avut o serie de 'probleme de siguranță'.
Vorbind pentru CNN, Sean a spus: "Înainte ca știrea să apară inițial și să ne gândim să mergem noi înșine pe submarin, una dintre preocupările legate de siguranță pe care le-am avut înainte de a urca pe submarin a fost literalmente integritatea structurală a submarinului.
Înainte de a ne urca, am văzut un videoclip în care Stockton explica cum funcționează submarinul cu telecomanda [jocului video] și toate celelalte și am văzut o mulțime de semnale de alarmă în legătură cu acesta, iar acesta era destinat doar pentru cinci persoane.”
Sean a spus că a încercat apoi să îi pună întrebări lui Stockton, dar susține că directorul general "a cam ezitat".
„Pur și simplu nu credeam că ar putea supraviețui dacă ar coborî atât de jos în ocean, așa că, în cele din urmă, am sfârșit prin a-l avertiza pe tatăl meu în legătură cu asta și a sfârșit prin a fi de acord cu mine."
Jay a adăugat: "Cred că inima lui [a lui Stockton] era la locul potrivit și că era cu adevărat pasionat de proiectul său și credea în tot ceea ce spunea. Dar unul dintre lucrurile care m-au îngrijorat a fost faptul că mi-a spus că venea cu avionul să mă vadă și a spus că va ateriza pe Aeroportul North Las Vegas, ceea ce este o selecție ciudată.
Majoritatea oamenilor care vin în mod privat aterizează fie la McCarran [International] - care este acum Harry Reid International -, fie la Henderson Executive. L-am întrebat de ce și mi-a spus că vine cu un avion experimental cu două locuri pe care l-a construit."
El a adăugat despre Stockton: "Are un apetit pentru risc diferit de al meu - eu sunt pilot, am licență de pilot de elicopter, nu m-aș urca într-un avion experimental."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News