Șoferii, mai ales cei de pe camioane, aleg granița românească în defavoarea celei sârbe, dintr-un motiv cât se poate de simplu:
Borislav Dermendzhiev, șofer de tir: “Trec pe aici pentru că România nu cere teste PCR negative la intrare.”
Anatoly Anatoliev, șofer de tir: - Mergem către Franța.
Reporter: De ce ați ales acest punct de trecere?
Anatoly Anatoliev: Pentru că trecerea prin Kalotina, din Serbia, este un dezastru. Mulți șoferi turci se întorc în Germania la muncă sau pentru școala copiilor. Pe aici trecem în 10 minute, în timp ce pe la sârbi așteptăm ore.”
Asta ar fi fost socoteala de acasă, dar... în târg, lucrurile sunt mai nuanțate. Șoferii de camioane susțin că trecerea este foarte anevoioasă din cauza părții românești, care „s-ar mișca prea încet”, probabil din cauza lipsei de personal.
„Stăm aici, la 2 kilometri de granițe, de peste 2 ore. Și mai avem de stat vreo 2 ore. Și uite așa pierdem o zi de muncă. Problema e în partea românească. Abia se mișcă cu cântarul...”, a declarat Gancho Marinov, șofer de tir, potrivit Știrile PRO TV.
Sfârșitul lunii august este în mod tradițional o perioadă aglomerată la frontiere, cu cozi lungi, întrucât numerosi oameni din Balcani se întorc din concediu în țările occidentale, în care muncesc. Este de așteptat ca traficul să rămână dificil până la sfârșitul acestei luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News