Potrivit hln.be, 27 de șoferi români și moldoveni nu au fost plătiți conform salariilor minime belgiene.
„Companiile au creat o concurență neloială în acest fel”, a declarat procurorul.
Ancheta asupra celor două companii de transport a început în anul 2014. Potrivit procurorului muncii, ei au fost printre primii care au intrat pe piața vest-europeană. În timpul unui control în Kraakstraat din Zeebrugge, detectivii au dat peste un garaj ascuns. În interior erau mecanici români la locul de muncă care nu fuseseră declarați la securitatea socială belgiană.
Potrivit procurorului care a declanșat ancheta, firma de transport a folosit o companie de căsuțe poștale aflată în România.
„Construcția a servit doar pentru a avea acces la piața europeană”, a declarat procurorul de muncă Filiep De Ketelaere.
În total, 27 de șoferi de camion și mecanici de origine română sau moldovenească lucrau la Zeebrugge.
„Șoferii nu au lucrat niciodată în România și de asemenea, au fost nevoiți să-și livreze documentele de transport la Zeebrugge. În timpul verificării din vara anului 2016, 50 de camioane erau parcate în Zeebrugge. Deci nici nu s-au mai întors în România. Considerăm clădirea din Kraakstraat ca o filială a companiilor de transport românești și moldovenești, ceea ce însemna că erau obligați să respecte salariile minime belgiene și să plătească securitatea socială aici”, a mai spus procurorul, potrivit sursei citate.
Romanian Avis Trans și Moldovenul Avis MMS au fost amendate fiecare, vineri dimineață, cu 648.000 de euro, relatează publicația online hln.be.
Alexandru C. (44 de ani), administratorul ambelor companii, a fost condamnat la 12 luni de închisoare. Judecătorul i-a aplicat personal o amendă suplimentară de 129.600 de euro, din care 86.400 de euro cu amânare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News