Consiliile din întreaga țară vor elimina aparatele tradiționale de plată și afișare, dar acest lucru ar putea duce la "înstrăinarea" unor automobiliști.
În Londra, districtele Bromley și Enfield vor renunța la toate aparatele până la începutul lunii aprilie, în timp ce districtul Harrow și-a luat adio de la aparatele sale în ianuarie.
Alte districte din capitală care au eliminat o parte din aparatele lor sunt Barking și Dagenham, Merton și Richmond.
În afara capitalei, consiliul municipal din Brighton și Hove se pare că își va elimina aparatele de parcare până la 31 mai.
Schimbarea are loc deoarece operatorii de telefonie mobilă dezactivează rețelele de date 3G care alimentează parcometrele, relatează The Times.
În timp ce furnizorii de telefonie mobilă se pregătesc să își oprească rețelele 3G, consiliile dau vina pe costul trecerii parcometrelor la 4G.
Atât Vodafone, cât și EE își vor opri rețelele 3G respective până la sfârșitul anului, în timp ce Three le va opri pe ale sale în 2024. Vodafone și-a oprit deja rețeaua 3G în Plymouth și Basingstoke la 28 februarie.
Automobiliștii din aceste zone vor trebui acum să depindă de utilizarea aplicațiilor de smartphone pentru a plăti pentru locurile de parcare, dar una dintre problemele pe care clienții tind să le aibă este faptul că sunt atât de multe.
Aplicația folosită de un consiliu poate fi diferită și, având în vedere că există până la 30 de aplicații din care să alegi, este posibil ca aceasta să ocupe mult spațiu de stocare pe smartphone și să consume mult timp și date pentru a le descărca pe toate.
Unele dintre cele mai populare aplicații includ Parkopedia, Just Park și PayByPhone și ParkMe, dar cea mai mare este RingGo, care a avut până la 515.000 de descărcări.
Nu numai că clienții se plâng deseori de viteza mică de descărcare a aplicațiilor, de faptul că trebuie să se înregistreze și de faptul că ar putea pierde trenuri, întâlniri sau alte activități, dar există și îngrijorări legate de faptul că schimbările îi exclud pe șoferii mai în vârstă, care s-ar putea să nu fie foarte pricepuți la tehnologie.
Caroline Abrahams, director al organizației caritabile Age UK, a subliniat importanța existenței unui sistem alternativ pentru șoferii mai în vârstă. Ea a declarat pentru The Times: "Vestea că s-ar putea să vedem în curând sfârșitul parcărilor cu plată este dezastruoasă pentru toți cei care nu au un smartphone, inclusiv pentru milioane de persoane în vârstă care se confruntă cu schimbarea față de metodele de plată cu monede în fise pe care le-au folosit de-a lungul vieții lor".
Asociația britanică pentru parcări a susținut că "majoritatea oamenilor salută confortul utilizării aplicațiilor pentru a ține evidența și a gestiona timpul de parcare", dar a recunoscut că "această tehnologie poate îndepărta unele persoane, inclusiv pe cele în vârstă".
Nicholas Bennett, consilier executiv Bromley pentru transporturi, a declarat: "Nu există nicio problemă: "Fiind eu însumi pensionar, apreciez că unii oameni au o problemă cu tehnologia modernă. Cu toate acestea, vorbim despre oameni care conduc o tonă și jumătate de oțel, ceea ce necesită mai multă îndemânare decât descărcarea unei aplicații", conform Ladbible.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News