Executivul UE a anunțat că va coopera cu zece proiecte-pilot pentru crearea de noi servicii feroviare sau pentru îmbunătățirea celor existente, inclusiv cu inițiativa belgiano-olandeză European Sleeper, care lansează deja, la 25 mai, un serviciu de trenuri de noapte între Bruxelles și Berlin.
Comisia Europeană a selectat, de asemenea, un proiect al Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pentru a conecta Catalonia cu sudul Franței: Barcelona-Figueres-Toulouse și Barcelona-Figueres-Montpellier. Renfe a început să testeze ruta Barcelona-Lyon pentru a opera în Franța înainte de vară.
Pe site-ul său de internet, European Sleeper a anunțat deja că vede "multe oportunități în Europa de Sud". O oportunitate care se va cristaliza la sfârșitul anului 2023, după cum a amintit marți agenția de presă belgiană (care se numește de fapt belgiană).
Compania belgiano-olandeză va debuta pe 25 mai cu ruta dintre capitalele Belgiei și Germaniei, care va fi extinsă până la Praga (Cehia) în 2024.
În 2021, Comisia Europeană a identificat diversele obstacole în calea exploatării liniilor feroviare transfrontaliere, cum ar fi alocarea capacităților sau slaba coordonare între administratorii de rețea. Acum, proiectele-pilot selectate marți de executivul european trebuie să demonstreze cum se pot depăși aceste obstacole.
"Ele reprezintă doar un prim pas, cu scopul de a acumula experiență valoroasă pentru proiecte viitoare", a declarat Bruxelles. Dar "sprijinul" nu va fi de natură monetară, deoarece nu este prevăzută nicio finanțare specifică din partea UE pentru aceste inițiative pilot - deși există posibile excepții.
Comisarul român pentru transporturi, Adina Valean, a declarat: "Cererea de mobilitate ecologică este în continuă creștere. De aceea avem nevoie de o piață feroviară mult mai receptivă și mai rapidă, în special pentru călătoriile transfrontaliere lungi", a adăugat ea.
Comisia Europeană a clasificat cele zece proiecte în ordinea datei planificate de demarare, trenul de noapte Amsterdam-Barcelona fiind pe locul șapte. Inițiativa FGC de conectare a Cataloniei cu sudul Franței este cea care va fi lansată cel mai târziu, deoarece se află pe poziția a zecea și ultima. Pe poziția a noua se află un proiect din statul spaniol, realizat de compania feroviară ILSA: un nou serviciu Lisabona-A Coruña și Lisabona-Madrid, conform elnacional.cat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News