Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
UK. Un șofer român de Uber a chemat compania în instanță, după ce a fost avertizat că va fi concediat fiindcă a schimbat traseul unei curse: „Lupt pentru asta”
WhatsApp
Alexandru Iftimie, un român de 39 de ani, care trăiește în Marea Britanie de șapte ani, a chemat în fața justiției HR-ul automat al Uber-ului, după ce a fost avertizat că va fi concediat fiindcă a schimbat traseul unei curse. Românul a primit scuze de la gigantul tehnologic după ce a investigat datele din spatele presupusei sale fraude.
Un șofer român de Uber a chemat compania în instanță, după ce a fost avertizat că va fi concediat fiindcă a schimbat traseul unei curse: „Lupt pentru asta”

Alexandru și-a găsit de muncă ca șofer pe Uber în timpul pandemiei când a primit un mesaj neașteptat din aplicația de partajare a cursei. „Am primit un avertisment: Am detectat o activitate frauduloasă, prin urmare trebuie să te oprești, altfel trebuie să te concediez”, își amintește el. „Am spus: trebuie să fie o greșeală, știu că nu am făcut nimic. Dar două săptămâni mai târziu, am primit altul: exact același mesaj, cu diferența că de data aceasta spuneau: Este ultimul avertisment. Încă o dată și s-a terminat”.

Când a sunat la linia de asistență pentru șoferi Uber pentru a înțelege de ce a fost semnalat, a fost o experiență frustrantă. Problema părea să fie că a luat un traseu neașteptat, deși el insistă că nu a taxat clientul suplimentar pentru acest lucru.

„Îți poți imagina cât de greu a fost să explic unui operator Uber că tunelul Blackwall a fost închis în timpul unei călătorii și așa că a trebuit să fac un ocol?”, spune șoferul român. Nu a reușit să obțină o explicație a motivului pentru care a fost semnalat drept „fraudulos” de către sistemele Uber. „În acel moment, principala mea preocupare era: este singura mea sursă de venit, există o pandemie, este o izolare. Dacă pierd asta, atunci ce mă fac? Într-o companie normală, ai avea un departament de HR și acest tip de problemă poate fi rezolvată într-un fel sau altul – nu neapărat în favoarea ta, dar ai avea o echipă specializată”, adaugă el.

Marea Britanie. Șofer român de TIR, condamnat la ani grei de închisoare. Magistrat: „Singurul tău motiv a fost să te îmbogățești!”

 

„Ar trebui să luptăm pentru principiile noastre”

 

Cu ajutorul sindicatului său, App Drivers and Couriers Union, a continuat să solicite datele deținute de Uber despre el. Cu ajutorul Worker Info Exchange și al sindicatului său, Alexandru a chemat Uber – și o altă aplicație de transport pentru care a lucrat, Ola – în instanța din Amsterdam, unde se află sediul central european al Uber.

Instanța a constatat că el și alți șoferi implicați în caz, cu sediul în Marea Britanie și Portugalia, aveau dreptul la mai multe informații despre modul în care au fost luate deciziile automatizate cu privire la aceștia.

Chiar înainte ca acest caz să ajungă în instanță, Uber și-a cerut scuze și a recunoscut că a făcut o greșeală. Alexandru speră că hotărârea îi va ajuta pe alții să conteste deciziile de management automate care le amenință mijloacele de trai.

„Este vorba de principii. Ar trebui să luptăm pentru principiile noastre”, spune Alexandru. „În România comunistă descrisă de părinții mei, nu puteai să spui o vorbă: nu puteai să spui nimic. Ai fi putut fi arestat pentru că ai spus o glumă despre persoana greșită. Nu am făcut această schimbare mare pentru a încerca să aduc comunismul aici cu mine: vreau ca eu și copiii mei să trăim altfel. Așa că atunci când există ceva ce cred că nu este în regulă, lupt pentru asta”.

Anglia. Șofer român de TIR, prins într-o parcare cum fura de la un coleg conațional motorină: „A fugit cu furtunul după el” - VIDEO

 

„O poveste cu un final fericit din orice perspectivă”

 

Viața lui Alexandru s-a schimbat de atunci. Este pe cale să absolve Dreptul și să preia un nou loc de muncă și are o fiică de nouă luni. „Pentru mine, este o poveste cu un final fericit din orice perspectivă”, spune el.

Un purtător de cuvânt al Uber a declarat: „Suntem dezamăgiți că instanța nu a recunoscut procesele solide pe care le avem în vigoare, inclusiv o analiză umană semnificativă, atunci când luăm o decizie de a dezactiva contul unui șofer din cauza unei suspiciuni de fraudă. Aceste hotărâri se referă doar la câțiva șoferi specifici din Marea Britanie care au fost dezactivați în perioada 2018-2020 în legătură cu circumstanțe foarte specifice”.

Șofer român de TIR, despre impactul pe care îl are refuzul intrării României în Schengen. Ilie Matei: „Suntem ţintele preferate ale organelor de control austriece”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Social Vezi toate articolele
pixel