Europarlamentarii au deja pe masă o serie de măsuri care vizează o „schimbare de paradigmă” în ceea ce privește siguranța rutieră. Acest lucru a fost exprimat la Bruxelles de ministrul spaniol al Transporturilor, Óscar Puente, în timp ce alți 27 de membri au avizat, în așteptarea negocierii cu Parlamentul, măsuri precum o mai mare coordonare la executarea sancțiunilor rutiere.
Printre alte propuneri se numără și posibilitatea ca o persoană de 17 ani să poate conduce însoțit autoturismul în UE și crearea unui permis de conducere unic, comunitar.
„Aceasta este o schimbare de paradigmă pentru regimul permisului de conducere în Europa. Alături de consolidarea mecanismelor de asistență reciprocă între statele membre pentru a facilita identificarea persoanei implicate și aplicarea amenzilor, noua legislație va îmbunătăți siguranța pe autostrăzile europene și va garanta o mai mare siguranță. zone rezidențiale din întreaga UE”, a spus Puente după reuniunea statelor membre.
Deocamdată, opțiunea de a putea conduce însoțit, la vârsta de 17 ani, este o schimbare relevantă. În Spania, vârsta minimă pentru obținerea permisului B este de 18 ani, iar de la 16 ani puteți conduce vehicule electrice care nu depășesc 90 de kilometri pe oră și au o greutate maximă de 400 de kilograme. Cu toate acestea, propunerea aprobată de Consiliu este deja aplicată în țări precum Italia sau Germania. În țările nordice, însă, această vârstă „supravegheată” scade la 16 ani.
Un alt punct cheie presupune executarea fermă a sancțiunilor atunci când acestea sunt transfrontaliere, adică un șofer le comite într-o altă țară a UE, alta decât cea de pe permisul său de conducere.
Pe de altă parte, se vorbește și despre condiții mai stricte pentru șoferii noi în primii doi ani de conducere. În Spania, de exemplu, chiar acum, limita de alcool pentru un șofer începător este de 0,15 mg/l în aerul respirat.
Toți cei 27 de membrii au susținut un permis de conducere mobil ca parte a portofelului european de identitate digitală și utilizarea autoevaluărilor ca filtru pentru examinarea medicală a aptitudinii șoferului. În prezent, fiecare stat membru eliberează propriul permis de conducere, care este valabil în întreaga UE, dar nu există o propunere comună așa cum există în alte domenii (cum ar fi cardul european de sănătate, de exemplu).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News