Această măsură, care a intrat în vigoare la ora 17:00, face parte dintr-o serie de lucrări esențiale pentru repararea bolții tunelului pe două tronsoane de câte 300 de metri fiecare. Închiderea tunelului Mont Blanc, care leagă Italia de Franța, este deosebit de importantă, având în vedere importanța sa ca punct de tranzit pentru transportul rutier internațional și impactul semnificativ asupra comerțului dintre cele două țări.
Decizia de a închide tunelul pentru o perioadă atât de lungă a fost luată în urma unor consultări extinse între autoritățile italiene și franceze, reunite într-o comisie interguvernamentală. Inițial planificate pentru 2023, lucrările au fost amânate cu un an pentru a asigura o mai bună conectivitate între Italia și Franța, în special în contextul dificultăților cauzate de alunecarea de teren de pe autostrada A43 din Maurienne, Franța. Această amânare a permis gestionarea mai eficientă a fluxului de trafic, dar a generat și îngrijorări cu privire la efectele asupra comerțului și turismului.
Potrivit administrației tunelului, Tmb-Geie, perioada de închidere a fost aleasă special pentru a minimiza impactul asupra turismului, întrucât toamna este considerată o perioadă mai puțin aglomerată, în special pentru vehiculele ușoare, care reprezintă 68% din traficul total. În acest timp, se vor desfășura două faze de testare a lucrărilor experimentale, planificate pentru 2024 și 2025. Aceste teste sunt esențiale pentru a determina cea mai eficientă metodologie operațională pentru reabilitarea completă a tunelului, un proiect care necesită o investiție totală de 50 de milioane de euro.
Închiderea tunelului Mont Blanc creează o necesitate urgentă de a găsi rute alternative pentru a asigura continuarea fluxului de mărfuri și pasageri între Italia și Franța. Autoritățile au recomandat mai multe rute alternative pentru a compensa această închidere majoră:
Pasul Petit St Bernard: Această rută leagă Valle d'Aosta de Tarentaise și este destinată în special vehiculelor ușoare. Este o opțiune viabilă doar în condiții meteorologice favorabile, fiind închisă în caz de zăpadă.
Col des Montets: Conectează Chamonix cu Martigny, situat în cantonul Valais din Elveția. Similar cu Pasul Petit St Bernard, această rută este accesibilă doar vehiculelor ușoare și poate fi închisă în caz de zăpadă.
Tunelul Great St Bernard: Această opțiune asigură legătura între Valle d'Aosta și Valais, fiind o alternativă importantă pentru traficul greu și ușor.
Tunelul Fréjus: Situat între Piemont și Savoia, tunelul Fréjus este o altă rută importantă, capabilă să gestioneze un volum mare de trafic, inclusiv camioane.
Închiderea tunelului Mont Blanc are implicații majore asupra economiei regionale și naționale, în special asupra traficului de marfă. În medie, prin tunel trec zilnic 5.250 de vehicule, dintre care 3.600 sunt autoturisme și motociclete, iar 1.650 sunt camioane. Această perturbare este deosebit de problematică pentru companiile italiene care depind de transportul rutier pentru exporturi și importuri.
Reacțiile la această închidere nu au întârziat să apară. Vicepreședintele Asociației Naționale a Municipalităților Italiene (ANCI) Piemonte, Stefano Costa, a exprimat îngrijorări serioase cu privire la impactul asupra cetățenilor și economiei locale. Costa a subliniat dificultățile cu care se confruntă autoritățile locale în gestionarea nemulțumirilor cetățenilor și a solicitărilor de intervenție rapidă, mai ales în contextul altor probleme existente, cum ar fi închiderea prelungită a tunelului feroviar de la Frejus.
----------------------------------------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH
-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6
-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News