Când utilizatorii din întreaga lume au încercat să-și acceseze conturile obișnuite pe Facebook și Instagram, au fost întâmpinați cu erori și imposibilitatea de a se conecta. Panica și frustrarea s-au răspândit rapid pe alte platforme de socializare, precum Twitter, unde oamenii au împărtășit experiențele lor și au speculat despre cauzele acestei căderi.
Deși grupul de hackeri Anonymous a sugerat că este vorba despre un atac cibernetic, Meta a confirmat că problema a fost cauzată de o defecțiune tehnică și că lucrează pentru a remedia situația cât mai rapid posibil.
Meta generează o sumă uriașă de venituri din publicitate pe Facebook și Instagram. În ultimul trimestru al anului 2023, Meta a obținut 38,7 miliarde de dolari (30,46 miliarde de lire sterline) din publicitate, ceea ce înseamnă aproximativ 420 de milioane de dolari (386 de milioane de euro) pe zi.
Astfel, fiecare minut în care Facebook și Instagram au fost nefuncționale ar putea însemna o pierdere de aproximativ 292.119 dolari (268.336 de euro) pentru Meta. Cu toate acestea, dată fiind suma uriașă de bani pe care compania o are în numerar și echivalente de numerar, pierderea aparentă de venituri nu ar trebui să afecteze semnificativ finanțele Meta.
Cu peste trei miliarde de utilizatori care folosesc zilnic Facebook și Instagram, Meta este încă una dintre cele mai puternice și influente companii din lumea digitală. În ciuda acestei căderi majore, este puțin probabil ca aceasta să afecteze în mod semnificativ poziția Meta pe piață.
Meta nu a făcut încă comentarii oficiale cu privire la pierderile financiare cauzate de această cădere masivă a serviciilor sale. Cu toate acestea, este clar că incidentul va fi un subiect de discuție pentru mult timp și va atrage atenția asupra fragilității infrastructurii digitale în lumea modernă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News