Un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research dezvăluie că doar 3 din 10 români susțin închiderea supermarketurilor și hypermarketurilor în weekend, în conformitate cu propunerea micilor comercianți. Cu toate acestea, 90% dintre respondenți declară că își fac cumpărăturile în principal din aceste tipuri de magazine.
Potrivit studiului, preferințele consumatorilor se îndreaptă către piețe (51%) și magazinele de cartier (42%). În special, persoanele în vârstă de peste 55 de ani și bărbații par să prefere cumpărăturile de la piață într-o măsură mai mare, poate influențate de obiceiurile tradiționale de cumpărare și dorința de a achiziționa produse proaspete și locale.
Deși cumpărăturile online devin tot mai populare, doar 14% dintre români își fac cumpărăturile prin intermediul internetului, cu o tendință mai pronunțată în rândul celor cu venituri mai mari.
Studiul relevă că majoritatea celor care aleg supermarketurile și hypermarketurile fac acest lucru în funcție de necesități, indiferent de ziua săptămânii. Totuși, un procent semnificativ preferă să facă cumpărături în zilele lucrătoare sau în weekend.
În ceea ce privește propunerea micilor comercianți de a închide marile magazine în weekend sau de a le reduce programul până la prânz, aproximativ 41% dintre români se declară în dezacord, cu un procent mai mare în rândul bărbaților și al celor cu venituri mari.
În cazul în care supermarketurile ar fi închise în weekend, cei mai mulți respondenți declară că s-ar adapta, planificându-și cumpărăturile în timpul săptămânii sau alegând magazine de proximitate. Totuși, un procent mic ar opta pentru cumpărături online, în special tinerii.
Studiul s-a desfășurat online în martie 2024, pe un eșantion reprezentativ de 1003 de respondenți din mediul urban, cu o marjă de eroare de +/- 3.1%, relatează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News