"Azi, a fi șofer nu mai este o meserie, ci o provocare, un risc, o aventură zilnică”, transmit la unison șoferii companiei municipale de transport în comun Abruzzo.
Sindicalistul Fabrizio Mancini îndeamnă autoritățile locale să acționeze rapid prin instalarea de instrumente care să garanteze siguranța șoferilor, dar și prin creșterea numărului de controlori care lucrează în colaborare cu poliția. Astăzi, mai denunță sindicalistul, meseria este pur și simplu abandonată soartei.
Viața șoferilor este acum formată din „agresiuni, amenințări și vandalism”. Ultimul episod, în ordine cronologică, din zona Pescara, s-a petrecut în primele zile ale lunii februarie în terminalul de autobuz, unde un șofer a fost lovit cu pumnul în ochi de doi minori.
„A fi responsabil, profesionist, atent și priceput la conducere nu mai sunt cerințe necesare în zilele noastre – subliniază sindicatul -. Înainte ca totul să degenereze, este necesară o intervenție hotărâtă din partea tuturor companiilor de transport pentru a proteja șoferii. Fie de instalarea de camere cu un centru de operațiuni 24 de ore din 24, mai degrabă decât o prezență mai mare a verificatorilor de bilete și controlorilor la bord, sau cu colaborare cu secțiile de poliție, pentru un răspuns cât mai rapid.
„În cazul Tua(regia de transport în comun din Abruzzo), din păcate fără succes, am invitat în repetate rânduri toată conducerea de vârf să urce în autobuze pentru a înțelege ce se întâmplă pe drum, de la dificultățile obiective de muncă ale unui șofer în timpul conducerii, până la nemulțumirile chiar prea aprinse ale utilizatorilor, la lipsa unor reglementări la bordul vehiculelor care să reglementeze transportul și comportamentul utilizatorilor până la absența totală a indicatoarelor adezive de urcare și coborâre, de la întreținerea precară a vehiculelor cu luminile de avertizare mereu aprinse până la curățenia slabă a acestora. Nimic de făcut - continuă sindicatul -, noi preferăm să guvernăm în spatele unui birou folosind pix și hârtie”.
Evaziunea fiscală este un alt generator de problemele.
„Companiile, sfidând acordul național în care s-au angajat să combată evaziunea fiscală, l-au implementat cum au vrut. Chiar și în compania Tua, dacă un verificator de bilete de călătorie îi sancționează pe cei care nu au bilet, responsabilul de operațiuni îi trimite o plângere disciplinară șoferului care înseamnă că n-ar fi fost atent și a permis intrarea frauduloasă a călătorului. În toate acestea, consiliul de administrație și chiar Regiunea Abruzzo, care o deține, se fac că nu aud de ani de zile”, reiterează Ugl.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News