Într-un subreddit popular, un user a lansat o idee, care ar fi inedită și amuzantă, dacă nu ar arăta de fapt o realitate nefardată a prețurilor care parcă au luat-o razna în România: investiții în iaurt pentru a face profit mai mare decât pe piața stocurilor.
"Am mai postat asta și pe un alt subreddit dar deja situația devine hilară. Aștept să se facă 50 ron și apoi cumpăr. Investiți în iaurt, e mai profitabil ca la stonks! (n.r. referință la expresia internet "stonks", care sugerează câștiguri mari din tranzacții cu acțiuni)".
Comentariile pline de umor s-au înmulțit, căci, ce știe să facă mai bine românul dacă nu haz de necaz.
"Sinceră să fiu, de când am observat lucrurile astea, efectiv nu mai cumpăr sau trec la altele mai accesibile. ȘI se simte și la buzunar asta. Numai așa se face ceva, refuzul de a scoate banii din buzunar doar pentru că 'asta e, ce să facem'".
"Eu am început să mă duc la piață de acum un an - un an și jumătate, de când începeau primele scumpiri și doamne, ce diferență. Dau undeva la 100-150 de lei și am mâncare gătită toată săptămâna.
Mai găsești și un iaurt, un lapte, ceva carne de la alimentară și you’re good. Mai cunoști o tanti care vinde acolo și se obișnuiește cu tine și mai aruncă 2-3 cepe pt că vii mereu la ea :)).
Dar într-adevăr, este speculă și ar trebui să căutăm variantele ieftine și să nu mai cumpărăm așa blindly".
"Când spui speculă, bănuiesc că te referi la sensul 'a înșela pe cineva (profitând de anumite împrejurări).' Eu înțeleg prin speculă o situație excepțională în care vânzătorul e pe o poziție dominantă/monopolistă pe piață iar produsul este unul de strictă necesitate. Nu faci speculă cu aur, faci cu apă, săpun...
Piața de mâncare de la noi este destul de vastă ca ofertă. Să spui că face speculă cu iaurt produs în Grecia mi se pare puțin ipocrizie, având multe alte variante de produse care pot înlocui acel produs.
Nu spun că e justificat prețul. Spun că nu e speculă.
Prețul e mare din două motive: a. Vânzarea nu e afectată de creșterea prețului. b. Vânzarea este mai scăzută decât nivelul vânzărilor din contract și contractul nu poate fi renegociat. Prin creșterea de preț se încearcă o poziție de echilibru care să acopere pierderile (stocuri contractate, nevândute și care expiră) și să continue vânzările la un preț ridicat până la finalizarea/renegocierea contractului. În momentul renegocierii, prețul nu va scădea, se va menține, întrucât deja este o piață pentru acel preț.
Și nu, nu este lăcomie, este pur și simplu cerere și ofertă. Scopul unui vânzător este să maximizeze profitul/minimizeze pierderea. Cumpărătorul este cel care stabilește dacă acel preț este justificat, cumpărând produsul".
"Înainte, când plecam din România, mi se păreau toate mega scumpe. Acum, de ex., am fost la Budapesta și mi s-au părut mai ieftine. Am băut bere la halbă super bună, într-un parc mega curat și spațios, cu 2 euro. Prețurile în supermarket sunt la fel sau chiar mai ieftine. Prostia și hoția sunt în floare la noi".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News