Un spot publicitar destinat promovării siguranței rutiere, conceput la inițiativa Ministerului Infrastructurii și Transporturilor din Italia, a stârnit un val de reacții aprinse pe socializare după ce în videoclip, „șoferul” și „pasagerii” nu purtau centura de siguranță, o încălcare clară a regulilor de circulație.
Reacțiile au fost imediate, iar liderul partidului Azione, Carlo Calenda, a afirmat că un ministru care lansează un astfel de spot și nu observă absența centurilor ar trebui să fie demis de către cetățeni. Calenda a subliniat că este o problemă serioasă, iar această neglijență nu ar trebui trecută cu vederea.
”Un ministru care lansează un spot despre siguranța rutieră și nu observă că lipsesc centurile ar trebui să fie dat afară .. Trebuia de mult timp", a declarat Carlo Calenda.
Matteo #Salvini (#Lega): “Fai l’unica scelta possibile. Perché ne va della Vita, tua e degli altri.
— Ultimora.net - POLITICS (@ultimora_pol) February 21, 2024
È questo il messaggio che il MIT ha fatto partire con una campagna sulla sicurezza stradale, che ha come obiettivo la sensibilizzazione di chi si mette al volante, in particolare i… pic.twitter.com/jya1VrbxYC
Deputații M5s au adăugat și ei critici, denunțând "comica finală" a spotului, în care se evidențiază că toate persoanele din mașină nu purtau centuri de siguranță. Ei au caracterizat situația ca fiind o confirmare tristă că siguranța rutieră și figura lui Salvini sunt două „două linii paralele destinate să nu se întâlnească niciodată".
„”Finalul comic" este spotul difuzat de ministerul lui Salvini pentru a determina italienii să nu folosească telefonul mobil la volan sau să consume droguri înainte de a conduce. Privind atent reclama, toate persoanele din mașină nu au centurile de siguranță puse. Este confirmarea tristă că Salvini și siguranța rutieră sunt două linii paralele destinate să nu se întâlnească niciodată", așa au transmis deputații M5s într-un comunicat.
În urma reacțiilor vehemente, regizorul Daniele Falleri a anunțat că spotul va fi modificat. Producția este realizată în colaborare cu Poliția Națională și Asociația Italiană a Creatorilor de Conținut Digital, include participarea unor personalități precum Elisabetta Gregoraci, Giancarlo Fisichella și Luca Campolunghi, alături de tineri de la Școala Romană de Actorie "Action Academy".
Ministerul Infrastructurii și Transporturilor a precizat că spoturile nu au fost încă difuzate pe televiziunea publică și că programarea lor efectivă nu a fost încă stabilită.
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG
-> https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News