Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Românii refuză locuri de muncă cu salarii de 1.000 de euro: autostrăzile rămân în așteptare
WhatsApp
Tinerii din România resping ofertele de muncă care vin la pachet cu salarii de minim 1.000 de euro lunar, susținând că aceasta este o sumă considerată prea mică pentru efortul depus. 
Românii refuză locuri de muncă cu salarii de 1.000 de euro: autostrăzile rămân în așteptare / Foto: Unsplash

Această situație a creat dificultăți semnificative pentru proiectele majore de infrastructură, cum ar fi construcția autostrăzii Piteşti-Sibiu.

Antreprenorii responsabili de proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu au făcut apel la forța de muncă locală pentru a contribui la construcția acesteia. Cu toate acestea, se confruntă cu o situație dificilă, deoarece tinerii localnici refuză să se angajeze pe salariile oferite, considerate de ei a fi neadecvate în raport cu munca depusă.

 

Locuitorii au exprimat nemulțumire față de ofertele salariale ale constructorilor

 

În satele prin care va trece autostrada, locuitorii au exprimat nemulțumire față de ofertele salariale ale constructorilor, afirmând că acestea nu sunt suficiente pentru a-i determina să-și schimbe modul de viață. Cu toate eforturile de a stimula economia locală, banii propuși nu sunt considerați a fi în măsură să compenseze sacrificiile și disconfortul pe care îl implică lucrările de construcție.

Situația este agravată de faptul că o parte semnificativă din tinerii români au ales să emigreze în străinătate sau să se stabilească în marile orașe, lăsând satele cu o populație preponderent bătrână. Acești bătrâni, mai puțin pretențioși în ceea ce privește condițiile de muncă și salariile, se oferă să ocupe locurile vacante, dar în număr insuficient pentru a satisface cererea.

În satul Racoviţa, opinii diferite coexistă în ceea ce privește această problemă. Unii susțin că ofertele salariale sunt suficiente, dar munca este prea solicitantă, în timp ce alții cred că ajutoarele sociale oferite de stat îi descurajează pe tineri să accepte pachetele salariale.

Primarul localității susține că un alt motiv pentru care forța de muncă locală este greu de găsit este emigrarea tinerilor din sate, lăsând în urmă o populație învechită și nepregătită pentru lucrările de construcție necesare proiectelor majore de infrastructură.

În ciuda acestor provocări, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România (CNAIR) continuă să își propună să inaugureze primii kilometri de autostradă în martie 2024. Constructorii din Turcia și Strabag, responsabili pentru anumite segmente ale autostrăzii, se confruntă cu provocări în gestionarea forței de muncă și speră că vor găsi soluții pentru a duce la bun sfârșit aceste proiecte de importanță națională.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel