Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
România și Bulgaria vor construi un nou pod peste Dunăre: Investiție de 2,5 miliarde de euro
WhatsApp
România și Bulgaria vor beneficia de un al treilea pod peste Dunăre, care va face legătura între orașele Giurgiu și Ruse. 
România și Bulgaria vor construi un nou pod peste Dunăre: Investiție de 2,5 miliarde de euro

Acest proiect de infrastructură, estimat la aproximativ 2,5 miliarde de euro, a fost finanțat de Comisia Europeană, care a asigurat fondurile necesare pentru realizarea acestui obiectiv strategic. Este un pas semnificativ în consolidarea relațiilor de infrastructură între România și Bulgaria și va contribui la îmbunătățirea mobilității și comerțului în regiune.

 

Proiectarea și construcția începute în 2026

 

Conform guvernatorului regional al orașului Ruse, Dragomir Draganov, companiile românești au fost deja selectate pentru realizarea studiului și proiectului noului pod. Construcția acestuia este planificată să înceapă în anul 2026, după finalizarea studiilor necesare privind amplasamentul și detaliile tehnice ale proiectului. Draganov a precizat că, după finalizarea fazei de proiectare, vor urma încă aproximativ doi ani pentru realizarea lucrărilor de construcție. Astfel, se preconizează ca noul pod să fie finalizat undeva între 2029 și începutul anului 2030.

„Studiul a fost încredințat unei firme. Până la jumătatea anului 2026 se va stabili locul exact al podului. După proiectare, lucrările vor dura încă doi ani și jumătate, iar în 2029 sau începutul lui 2030 vom avea un nou pod între Giurgiu și Ruse”, a spus Draganov pentru agenția de presă BTA de la Sofia.

 

Infrastructura rutieră din zona Giurgiu-Ruse

 

În paralel cu construcția podului, autoritățile române se vor ocupa și de repararea unui drum ocolitor esențial pentru traficul între Ruse și Giurgiu. Acesta este situat la aproximativ un kilometru și 200 de metri de punctul de trecere a frontierei și este necesar pentru buna funcționare a feribotului care leagă cele două orașe. Ministerul Transporturilor din România va gestiona lucrările de reabilitare a acestui drum, esențial pentru fluidizarea traficului pe această rută transfrontalieră.

 

Planuri de dezvoltare a rețelei de autostrăzi

 

De asemenea, în cadrul discuțiilor la Agenția pentru Infrastructură Rutieră, Draganov a menționat că, în perioada martie-aprilie 2024, ar trebui să înceapă lucrările la tronsonul de autostradă Ruse - Veliko Târnovo, care va lega drumul ocolitor Biala de orașul Ruse. În această etapă, s-au investit deja peste trei milioane și jumătate de euro în despăgubiri pentru proprietarii de terenuri agricole din localitățile Țenovo, Biala și Borovo. Aceste investiții fac parte din strategia de modernizare a infrastructurii de transport între cele două țări.

 

Istoricul legăturilor între România și Bulgaria peste Dunăre

 

Deși România și Bulgaria împărtășesc o frontieră comună de 406 kilometri de-a lungul fluviului Dunărea, în prezent există doar două poduri care leagă cele două țări. Primul dintre ele este „Podul Prieteniei” între Ruse și Giurgiu, construit acum 70 de ani, în 1954. Acesta a fost recent renovat pe partea românească și este în plin proces de reparație pe partea bulgară. Cel de-al doilea pod este „Vidin-Calafat”, deschis în 2013 și construit de Bulgaria cu fonduri europene.

 

Un proiect strategic pentru ambele țări

 

Construcția acestui al treilea pod între Giurgiu și Ruse este un proiect important nu doar pentru România și Bulgaria, dar și pentru Uniunea Europeană, care susține investițiile în infrastructura de transport transfrontalier. Odată finalizat, noul pod va îmbunătăți semnificativ legăturile economice și sociale între cele două state, având un impact direct asupra transporturilor și comerțului în regiune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel