Dacă ne referim strict la domeniul migraţie şi afaceri interne, majoritatea dosarelor erau preluate de la preşedinţiile anterioare, de exemplu cele aferente pachetului „Sistemul European Comun de Azil” (SECA), fără a fi fost realizat un progres notabil, datorită în principal dificultăţilor în negociere pentru a se atinge consensul în rândul statelor membre sau viziunilor diferite ale principalelor instituţii europene implicate în procedura legislativă.
Astfel de opinii de neîncredere au fost exprimate, din păcate, nu numai în mediul politic intern ci şi la vârful Comisiei Europene, ceea ce a indus un sentiment de frustrare în rândul experţilor, care beneficiaseră de sprijinul semnificativ al Secretariatului General al CE în pregătirea specifică pentru preluarea Preşedinţiei şi care au lucrat anterior cu Preşedinţia austriacă, pentru a se familiariza cu problematica agendei de lucru.
În a doua parte a anului 2018, am trecut în revistă în cadrul câtorva articole succesive, dosarele deosebit de complexe aflate pe agenda Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne, îndeosebi pe domeniul securităţii interne şi al migraţiei. Trebuie să recunosc că, deşi cunoşteam şi aveam încredere în profesionalismul experţilor români din domeniul „ migraţie şi afaceri interne”, am avut unele rezerve privind numărul dosarelor ce puteau fi finalizate, în principal datorită unor factori externi.
Solicitam atunci cititorilor să le acordăm încredere experţilor noştri, care prin profesionalism, tenacitate şi perseverenţă, puteau totuşi depăşi toate acele dificultăţi, aparent insurmontabile, potrivit monitorulapararii.ro.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News