Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Presa italiană laudă Dacia: "Incredibilă mașină. 8 milioane de bucați vândute" 
WhatsApp
Presa italiană laudă Dacia, deja arhicunoscutul brand românesc care a ajuns la 8 milioane de mașini vândute. Italienii îi fac și un scurt istoric. 

De la o mașină "spartană" la un vehicul inteligent, practic, esențial și funcțional. Aceasta este pe scurt, pilda mărcii Dacia, născută în 1968 la Pitești, România, cu numele Uap(Uzina de Autoturisme Pitești). 

Momentul de cotitură a venit în 1999 când producătorul român a fost achiziționat de grupul Renault care a început o adevărată revoluție tăcută, ducând Dacia să sărbătorească astăzi piatra de hotar de opt milioane de unități vândute (din 2004). O evoluție atent construită sub stindardul a doi piloni precum simplitatea și inovația. Percepută inițial de public ca o marcă low-cost a grupului Renault, Dacia s-a consolidat ca o marcă de sine stătătoare, cu identitate proprie și un target foarte specific de utilizatori care au acordat atenție problemei, în căutarea unui vehicul fără multe. volante dar robuste, de încredere și de calitate. Toate dotările pe care gama Dacia le-a putut oferi la un preț general scăzut.

Dacia se dorea a fi o mașină vândută doar în România

 

De remarcat faptul că primul Logan comercializat în 2004 a fost inițial destinat a fi rezervat pieței românești și extins ulterior și în țările din Est, dar datorită succesului neașteptat granițele au fost depășite în scurt timp, demarându-și astfel „povestea de succes” care a condus marca să ajungă în 44 de țări din bazinul mediteranean. Și deși țara de origine, România, se află în primele cinci la vânzări, Franța, casa Renault, ocupă primul loc în ceea ce privește unitățile vândute, urmată de Italia. Mai mult, pentru al doilea an consecutiv, Dacia se reconfirmă drept brand de top în vânzări private pe piața europeană, cu o popularitate în continuă creștere.

În 2022, în Europa, Dacia a atins o cotă de piață record de 7,6% în sectorul vânzărilor către persoane fizice (față de 6,2% în 2021), iar pentru al șaselea an consecutiv (din 2017), Sandero este cel mai bine vândut SUV auto, în timp ce Duster, pe locul 2 în 2022, a fost cel mai bine vândut SUV din 2018, din nou persoanelor fizice. În prezent, gama Dacia este formată din patru modele de succes: mașina electrică de oraș Spring Electric (din 2020), sedanul compact Dacia Sandero și varianta sa crossover Stepway (din 2008), SUV-ul Duster (din 2010) și mașina de familie cu 7 locuri. Jogger (de la sfârșitul anului 2021), în timp ce celebrul sedan Logan în trei volume, lansat în 2004, este încă în vânzare în Europa de Est.

Piatra de hotar de 8 milioane de vânzări realizată din 2004 este împărțită în total între 2,78 milioane Sandero, 2,26 milioane Duster, 1,97 milioane Logan, 630.000 Dokker, 346.000 Lodgy, 93.000 Spring, 80.000 Jogger, 56.000 Solenza și 56.000. Producția se desfășoară în trei fabrici moderne, cea istorică din Mioveni (în România), și cele două din Maroc, din Casablanca (achiziționată 100% de grupul Renault în martie 2019) și din Tanger, activă din 2012.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel