Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Presa din Italia: Aeronava Boeing, care s-a prăbușit în China, aproape că a atins viteza sunetului
WhatsApp
Aeroanva Boeing 737-800 a companiei China Eastern Airlines a ajuns la o viteză de 1.125 de kilometri pe oră, la o mare altitudine, deășind limita de viteză stabilită pentru acel model. De aceea a început să piardă bucăți din fuzeaj înainte de a se prăbuși, scrie Corriere della Sera.
Presa din Italia Aeronava Boeing, care s-a prăbușit în China, aproape că a atins viteza sunetului.

Boeing-ul 737-800 al companiei China Eastern Airlines aproape că a atins viteza sunetului atunci când s-a prăbușit, motiv pentru care a început să piardă bucăți din fuzelaj, înainte de a se prăbuși. 

Cotidianul italian Corriere della Sera a analizat datele preluate de pe trei platforme diferite de detectare a zborului. Ulterior a analizat aceste date cu parametrii furnizați de NASA : avionul a atins 1.125 de kilometri pe oră la 15 secunde după ce și-a început prăbușirea. La acea altitudine de 2.393 de metri viteza sunetului este estimată la 1.190 de kilometri pe oră.

Este un alt amănunt, poate printre cele mai importante, pe care anchetatorii chinezi, ajutați de tehnicienii americani, vor trebui să încerce să-l descifreze pentru a explica accidentul aviatic. Aeonava decolase pe 21 martie, de la Kunming și cu destinația Guangzhou, având la bord 132 de persoane: 123 de pasageri, 3 piloți, 5 însoțitori de bord și un „ofițer de securitate”, care încă nu a fost identificat. Comandantul, Yang Hongda, avea în spate 6.709 de ore de zbor, iar primul copilot, Zhang Zhengping  - 31.769 de ore de zbor.

Aeronava a decolat la ora locală 13.16. La ora 14.17 a intrat în „Regiunea de informații despre zbor”, care aparține Guangzhou. Trei minute mai târziu a pierdut altitudine fără avertisment și fără a obține autorizație de la centrul zonal de control.

Constatând reducerea semnificativă a altitudinii aeronavei, persoana desemnată să gestioneze acel zbor a sunat echipajul de mai multe ori, dar nu a primit niciun răspuns. Cu patruzeci de secunde înainte de prăbușire, avionul și-a revenit ușor, dar la scurt timp radarul a încetat să mai primească semnale de la avion după o nouă coborâre bruscă.

Ultimele minute în zbor

 

Avionul Boeing 737-800 a fost construit să zboare în siguranţă, atât la decolare, cât şi la croazieră şi coborâre, însă fără a depăşi limita stabilită de: Mach 0,83 în faza de croazieră - 885 kilometri pe oră la o altitudine de 10.668 metri deasupra nivelului mării, Mach 0,89 la coborâre - 1.031 kilometri pe oră la 4.600 metri. Aeronava deţinută de  China Eastern Airlines a atins Mach 0,945 - adică 1.125 de kilometri pe oră - la ora 14.21 şi 45 de secunde la o altitudine de 2.392,68 metri, conform datelor Corriere della Sera. 

După cum a remarcat agenția Bloomberg, care a estimat o viteză maximă de peste 1.130 de kilometri pe oră – sunetul se deplasează cu 1.225 de kilometri pe oră la nivelul mării, dar „încetinește” pe măsură ce se ridică la altitudine și la scăderea temperaturii . Pentru aceasta, folosind parametrii NASA, la 37.500.000 de picioare (11.430 de metri) - altitudinea la care aeronavele zboară de obicei în faza de „croazieră” - viteza sunetului este de 1.062 de kilometri pe oră.

Una dintre cele două cutii negre, semidistrusă

 

Concentrându-ne pe ultimele momente ale zborului, se observă că la 31 de secunde după începerea coborârii neașteptate, aeronava Boeing 737-800 depășise deja limitele de viteză de croazieră, decurgând la Mach 0,85, adică 977 de kilometri pe oră la 5.281 de metri altitudine.

Cinci secunde mai târziu a atins Mach 0,91, depășind și valoarea structurală maximă permisă. Cu un minut înainte de prăbușire, aeronava a atins valori record de Mach 0,945. Ceea ce a dus la desprinderea vârfului unei aripi găsite la câțiva kilometri distanță.

Cutiile negre se află în laboratoarele din Beijing

 

Ambele cutii negre se află în laboratoarele din Beijing. "Flight data recorder", aparatul care înregistrează principalii parametri de zbor, a fost găsit în condiţii potrivite şi nu pune probleme la salvarea datelor, însă acest lucru nu i se aplică şi celeilalte cutii „Cockpit voice recorder”, aceasta fiind deteriorată. 

Este instrumentul considerat cheie pentru că ar fi trebuit să memoreze conversațiile, explicând astfel și de ce, la un moment dat, comandantul și prim-ofițerul nici nu au dat alarma și nici nu au răspuns controlorilor de zbor înainte de impact.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel