Pentru reducerea costurilor prin eludarea taxelor, unii dintre operatorii români din domeniul transporturilor internaționale de mărfuri practică frecvent încadrarea oficială a șoferilor de TIR cu salariul minim pe economie, restul până la o leafă de peste 1.000 de euro fiind plătit „la negru” sau sub formă de diurnă, care intră în alt regim de impozitare.
Șofer de TIR, salariu de menajeră
După ani la rând în care șoferii au acceptat tacit această formă de salarizare, unii se simt dezavantajați și vor să o schimbe. Un membru al grupului de Facebook intitulat „Șofer de TIR pe Comunitate Oficial” care reunește aproape 13.000 de utilizatori, în marea lor majoritate șoferi profesioniști de TIR care parcurg curse în Uniunea Europeană, a spus lucrurilor pe nume într-o postare de astăzi.
Cine-i vinovat? Șoferul sau firma?
„Oameni buni, eu nu înțeleg o treabă. Care este salariul meu real ca sofer, minimul pe economie? Adică un șofer face cât o femeie de serviciu? Eu știu că diurna este acea sumă în care să te întreții atât timp cât ești în deplasare. Nu salariul... Ok, accept să merg pentru acea diurnă și nu mă mai uit la salariu, dar nu mi se pare corect să văd oferte salariale (mă refer doar la salariu), cât ale femeii de serviciu! Cine-i vinovat, șoferul că acceptă sau firma care-și bate joc?”, scrie șoferul de TIR Constantin Cojocaru, membru al grupului virtual amintit.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News