Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Matteo Salvini, a anunțat noi reglementări stricte privind utilizarea radarelor de viteză în Italia. Conform decretului interministerial publicat în Jurnalul Oficial, camerele de viteză trebuie să fie semnalizate și amplasate astfel încât să nu fie folosite ca sursă de venit pentru municipalități, ci pentru prevenirea accidentelor.
Prezența radarelor trebuie să fie semnalată clar: cu cel puțin 1 kilometru înainte în afara zonelor rezidențiale, 200 de metri pe drumurile urbane și 75 de metri pe alte drumuri. De asemenea, detectoarele nu pot fi instalate în zone unde limita de viteză este mai mică de 50 km/h.
„Nu mai faceți bani pe pielea șoferilor” a declarat Salvini, subliniind că detectoarele vor fi folosite doar pentru siguranță, nu pentru generarea de venituri. „Radarele vor fi amplasate lângă școli, grădinițe sau spitale, nu pentru a prinde șoferi fără o reală nevoie de siguranță.”
Noua reglementare va fi publicată mâine în Jurnalul Oficial, sub forma unui decret interministerial privind infrastructura și siguranța rutieră. Potrivit Ministerului Transporturilor, protecția participanților la trafic este prioritară, iar amplasarea radarelor va fi strict reglementată.
„Radarele vor fi utilizate doar acolo unde este necesar pentru siguranță, nu pentru a colecta bani,” a explicat Salvini, potrivit agenției ANSA. Vor fi permise doar în apropierea școlilor, grădinițelor sau spitalelor, nu pe drumuri fără justificare de siguranță.
Conform noilor reguli, amplasarea radarelor pe diferite tronsoane de drum va fi decisă de prefect. Prezența acestor dispozitive va trebui anunțată în avans: cu 1 kilometru înainte în afara zonelor rezidențiale, 200 de metri pe drumurile urbane și 75 de metri pe alte drumuri. Pentru a evita abuzurile, se va stabili o distanță minimă între radare, variabilă în funcție de tipul de drum.
Radarele nu vor putea fi utilizate pe drumuri cu limite de viteză foarte scăzute: nu vor fi permise pe străzi cu limite sub 50 km/h, iar pe drumurile extraurbane doar dacă limita de viteză nu este cu mai mult de 20 km/h sub cea legală pentru acel tip de drum. În plus, radarele mobile vor fi permise doar dacă pot emite imediat sancțiuni; în caz contrar, vor fi utilizate doar stații fixe sau mobile bine semnalizate.
Noile reglementări vor intra în vigoare imediat, dar primăriile vor avea la dispoziție 12 luni pentru a adapta dispozitivele deja instalate. Cu toate acestea, problema omologării rămâne nerezolvată. O decizie recentă a Curții de Casație a stabilit că amenzile emise de dispozitive doar omologate, dar neaprobate, sunt nule, ceea ce ar putea genera numeroase contestații.
Italia are în prezent 11.303 radare de viteză, conform estimărilor site-ului Scdb.info. Provinciile și municipalitățile cer intervenție urgentă, iar Ministerul Transporturilor lucrează la o reglementare specifică ce ar putea fi inclusă în noul Cod Rutier aflat în dezbatere la Senat.
Între timp, unele municipalități au început deja să ia măsuri. Trieste a suspendat verificările cu radare, urmând exemplul municipalității Muggia din Friuli Venezia Giulia.
-------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG
-> https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News