„Românii care vor să se întoarcă acasă cu copiii lor vor avea parte de îndrumare și sprijin în școli! Astăzi, în Camera Deputaților, am adoptat Proiectul de Lege pentru susținerea integrării elevilor români care se reîntorc în țară”, a precizat Natalia Intotero.
Președintele Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților susține că inițiativa prevede crearea unor grupe de acomodare pentru elevii școlarizați anterior în străinătate pentru ca elevii să beneficieze de cursuri de limbă, cultură și civilizație română, în paralel cu orele de curs obligatorii.
„Înscrierea în grupele de acomodare și participarea la cursuri ar urma să se facă pe tot parcursul anului. Grupele de acomodare vor fi în funcție de necesitățile locale, la cererea inspectoratelor, a părinților sau tutorilor legali, în condițiile legii. Finanțarea învățământului pentru persoanele anterior școlarizate în străinătate, precum și a pachetului de acțiuni de asistență, consiliere psihopedagogică, ateliere, tabere și alte activități extracurriculare este asigurată de Ministerul Educației, din fondurile alocate din bugetul de stat Cheltuielile efectuate se pot acoperi și din fonduri externe nerambursabile, în limita sumelor alocate și în conformitate cu prevederile și regulile de eligibilitate aplicabile”, a mai adăugat Natalia Intotero.
„Felicitări celor care au susținut acest proiect de Lege, care sunt convinsă că va avea un parcurs pozitiv și în Senatul României!”, a conchis Intotero.
Sunt mai multe situații pentru elevii care trebuie să fie reintegraţi în sistemul de învăţământ românesc, atunci când părinții se întorc de la muncă din străinătate, în România, scrie Agerpres:
Fie nu au mai fost şcolarizaţi în România, dar deţin cunoştinţe minime de limba română.
Fie au fost şcolarizaţi exclusiv în străinătate şi nu deţin cunoştinţe de limbă, cultură şi civilizaţie românească.
Fie au mai fost şcolarizaţi în România, însă au petrecut o perioadă mai mare de 2 ani în străinătate şi s-a produs o ruptură în procesul educaţional.
În judeţul Dâmboviţa, de exemplu, potrivit datelor Inspectoratulului Şcolar Judeţean Dâmboviţa, în perioada 2015-2020, au fost depuse 1.073 de dosare pentru echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News