Potrivit noii politici, ospătarii sunt obligați să contribuie cu 1,5% din vânzările brute ale mesei la fondul comun pentru distribuirea bacșișurilor. Această politică a dus la nemulțumirea angajaților de la restaurantul Miller & Carter Steakhouse, care se plâng că sunt lăsați cu datorii.
Până în prezent, o petiție împotriva acestei politici a fost semnată de 6725 de persoane în diverse locații, inclusiv Cardiff Bay, centrul orașului Cardiff și Killay, Swansea. Ospătarii se simt încurcați de noțiunea de "datorie de bacșiș," care înseamnă că, dacă nu primesc suficient bacșiș pentru a acoperi procentul din vânzările brute, suma lipsă va fi dedusă din bacșișurile obținute în turele viitoare.
Bryan Simpson, unul dintre organizatorii petiției "Dați-ne bacșișurile înapoi," a explicat că în trecut, ospătarii trebuiau să contribuie cu aproximativ 20-25% din bacșișurile lor către personalul de bucătărie și bar. Cu noua politică, aceștia trebuie să contribuie cu 1,5% din vânzările brute, ceea ce a condus la situații în care unii ospătari se află deja în datorii din cauza bacșișurilor.
Mai mulți angajați din Cardiff au trimis o plângere colectivă directorului general al Miller & Carter, Phil Urban, și au cerut înființarea unui "Comitet pentru bacșișuri echitabile, cu adevărat democratic," care să fie ales în fiecare restaurant și să nu fie influențat de conducere. Sindicatul Unite the Union a oferit sprijin angajaților și a subliniat că orele de lucru ale acestora au fost reduse cu până la 60% după ce au formulat plângerile.
În răspuns la proteste, Miller & Carter a anunțat că unele dintre restaurantele sale din Țara Galilor vor "relua procesul de votare" pentru a decide politica privind bacșișurile. Lanțul de restaurante susține că fiecare echipă din fiecare restaurant decide în mod democratic politica de distribuire a bacșișurilor prin vot, dar angajații au reclamat că sistemul este distorsionat din cauza personalului mai numeros din bucătărie și bar.
Această controversă a atras atenția asupra politicilor privind bacșișurile în industria ospitalității și subliniază importanța clarității și echității în astfel de reguli pentru a evita tensiunile dintre angajați și conducere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News