Ministerul de Externe arată că platforma https://travel.gov.gr pentru completarea obligatorie a formularului electronic (Passenger Locator Form) de către persoanele care vor să intre în Grecia nu a funcționat marți, de la ora 00.00.
„MAE a întreprins, în regim de urgență, demersuri prin Ambasada României la Atena și pe lângă Ambasada Greciei în România pentru semnalarea acestei disfuncționalități și pentru a solicita remedierea imediată a acesteia. Urmare acestor demersuri, autoritățile elene au remediat problema tehnică apărută, iar la acest moment platforma este funcțională”, se arată într-un comunicat MAE. Autoritățile elene au anunțat că formularele completate marți, 14 iulie, vor primi coduri QR începând de la miezul nopții dintre marți și miercuri, ora 00.01. Intrarea pe teritoriul Greciei se va putea efectua începând cu ziua de miercuri, 15 iulie, ora 6.00, au mai precizat autoritățile elene, potrivit MAE.
De aeemenea, Ministerul de Externe reamintește că începând de miercuri, 15 iulie, ora 6.00, pe lângă formularul electronic (codul QR), cetățenii români trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul Greciei și testul molecular negativ pentru infecția cu COVID-19, emis cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei. „Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie emise în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective”, se precizează în comunicat.
Românii care trec granița pe la Kulata beneficiază, în caz de nevoie, de asistență consulară de la reprezentanți ai Consulatului General al României la Salonic și ai Ambasadei României la Sofia, care vor fi prezenți miercuri în punctul de frontieră Kulata-Promachonas.
Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News