Mai mulți oamenii din Italia au fost păcăliți de escroci prin metoda ”Da!”, care le oferă escrocilor oportunitatea de a le face victimelor contracte noi la energie sau gaz. Victimele își dau seama că au fost înșelați abia când primesc prima factură.
Este vorba despre o metodă care înregistrează convorbirea telefonică. Victima răspunde afimativ la o întrebare generică și se trezește cu un contract la energie sau gaze, extrem de scump.
Începând cu acest an, în Italia, toți cetățenii vor trebui să treacă de la regimul de energie electrică și gaze naturale protejate la piața liberă. Potrivit estimărilor, aproximativ 15 milioane de consumatori vor trebui să își revizuiască planul tarifar pentru energie electrică și gaz. În acest context, mai multe firme de energie electrică sau gaz apelează diverși oameni prin call-center pentru a le oferi abonamente sau promoții. Însă, din păcate, la mijloc sunt și escroci, care profită de moment pentru a face victimele să cadă în capcană.
Escrocii pretind a fi operatori alor unor companii și urmăresc ca persoana de la celălalt capăt al liniei să răspundă afirmativ cu un simplu ”da”. Întrebările de la început sunt de obicei generale.
Pentru a primi răspunsul pe care și-l doresc, apelul începe de obicei cu ”Vorbesc cu doamna Stallone?” și continuă punând întrebări generale.
Toate întrebările sunt concepute pentru a determina victima să răspundă cu „da”, care va fi apoi folosit ca formă de consimțământ pentru semnarea unui nou contract de gaz sau electricitate.
Citește și: Escrocherie de amploare: Peste 1000 de bătrâni înșelați în Italia
În cele mai multe cazuri escrocii sună victimele și le spun că se schimbă condițiile contractuale, de exemplu din cauza creșterii costului energiei electrice și gazelor, oferind o alternativă mai convenabila.
În acel moment ei cer codul Pod (energie) sau Pdr (gaz) prezent în facturi, introduc datele, folosesc „Da” înregistrat la începutul convorbirii și semnează un nou contract, extrem de scump. Una dintre ultimele victime care a contactat Adoc (Asociația Națională pentru Apărarea și Orientarea Consumatorilor și Utilizatorilor) a fost nevoită să plătească 700 de euro pentru o factură din cauza escrocheriei ”Da!”.
Una dintre regulile de aur este să nu oferiți niciodată date personale, cum ar fi: codul fiscal, codul iban, Pod (energie) sau Pdr (gaz). De asemenea, aveți grijă cui răspundeți cu „Da” la telefon. Când primiți un apel de la un număr necunoscut care vă întreabă „Sunteți domnul Rossi?” (n.r exemplu), cel mai bine este să răspundeți cu „Cine îl caută?”. Pentru a vă asigura că nu este vorba despre o înșelătorie, cereți întotdeauna numele operatorului care vă sună și compania la care lucrează.
Cei care au căzut în capcană, însă, vor trebui imediat să trimită o scrisoare recomandată cu confirmare de primire către firma care prestează serviciul pentru a refuza contractul. Pentru a dovedi că sunteți victima unei escrocherii, trebuie să luați măsuri legale.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG
-> https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News