Călătorii britanici au fost afectați de haosul de peste noapte de pe aeroporturile din Marea Britanie, în timp ce copiii au fost lăsați să aștepte ore întregi fără mâncare sau apă.
O defecțiune - care ar fi implicat porțile electronice pentru pașapoarte operate de forțele de frontieră britanice - a afectat o serie de aeroporturi, inclusiv Heathrow, Stansted, Gatwick, Edinburgh și Manchester, în urma unei defecțiuni informatice "la nivel național". O problemă tehnică nespecificată a fost pusă pe seama incidentului care a provocat un carnagiu, pasagerii fiind nevoiți să stea la coadă ore întregi.
Pasagerii frustrați au postat fotografii și videoclipuri în timp ce au fost nevoiți să stea la cozi interminabile pentru a intra în Marea Britanie noaptea trecută. Mai mulți pasageri au contactat The Mirror și au intrat pe rețelele de socializare pentru a împărtăși pandemoniul.
Joanna Griffin, care a fost blocată la coadă la Aeroportul Stansted, a declarat pentru Mirror: "Sunt o mulțime de copii care așteaptă și nimeni nu are apă sau mâncare. Este o rușine totală - nu au niciodată suficiente porți de îmbarcare pentru o rezervă în cazul în care sistemul informatic cedează."
Un avocat în vârstă de 36 de ani a povestit că a rămas blocat într-un avion British Airways pe pista de la Heathrow T5: "Am sosit puțin mai devreme de la Lisabona, dar nu ni s-a permis să debarcăm. Din păcate, am de lucru dimineața - echipajul nu știe când ne va putea lăsa să coborâm".
Chris, din nord-vestul Londrei, a adăugat: "Încă nu ni s-a dat nicio băutură răcoritoare. Robinetele de la toaletă au rămas fără apă, așa că oamenii au fost nevoiți să folosească apă îmbuteliată pentru a se spăla pe mâini!".
Mesajul era următorul: "Ne pare rău să vă informăm că, din cauza unei probleme IT la Border Force UK, s-ar putea să aveți întârzieri la debarcarea din avion și la trecerea la imigrare la Londra Heathrow. Acest lucru este în afara controlului nostru, echipele noastre lucrează cu forța de frontieră pentru a se asigura că puteți trece de imigrare cât mai curând posibil."
Un alt pasager a catalogat controlul de frontieră de la terminalul 2 al aeroportului Heathrow din Londra drept "o catastrofă": "Estimez că va dura în jur de trei ore pentru a trece. Nu există actualizări, nu există informații, nu există nimic. Este mai rău decât în orice țară din lumea a treia în care am fost. De necrezut".
Între timp, alți călători s-au adresat rețelelor de socializare pentru a-și exprima indignarea. Unul de la Heathrow a descris scena ca fiind una haotică, în care "mii de oameni" au fost forțați să aștepte în picioare la controlul de frontieră.
O altă persoană prinsă la Stansted a intervenit: "Porțile electronice de control al frontierei nu funcționează la Stansted din cauza unei probleme informatice. Încă o primire călduroasă în Marea Britanie pe un aeroport stricat."
Un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a declarat: "Suntem conștienți de o problemă tehnică care afectează eGates din întreaga țară. Lucrăm îndeaproape cu Border Force și cu aeroporturile afectate pentru a rezolva problema cât mai curând posibil și ne cerem scuze tuturor pasagerilor pentru neplăcerile cauzate."
În această dimineață, Ministerul de Interne a confirmat că a fost rezolvată o "problemă la nivel național" cu porțile electronice ale Forțelor de Frontieră, care a provocat perturbări semnificative în aeroporturile din întreaga țară.
Un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a declarat miercuri dimineață, într-o declarație: "Porțile electronice de pe aeroporturile din Marea Britanie au revenit online la scurt timp după miezul nopții. De îndată ce inginerii au detectat o problemă mai amplă a rețelei de sistem la ora 19.44 noaptea trecută, un răspuns de urgență pe scară largă a fost activat în șase minute. În niciun moment nu a fost compromisă securitatea frontierelor și nu există niciun indiciu de activitate cibernetică rău intenționată."
De asemenea, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne a prezentat scuze "călătorilor surprinși de întreruperi" și a mulțumit "partenerilor, inclusiv companiilor aeriene, pentru cooperarea și sprijinul acordat" în timpul întreruperii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News