Transportatorii i-au scris o scrisoare cancelarului german prin care „îl imploră” să rezolve problema apărută la frontierele Germaniei după ce au fost schimbate regulile privind circulația șoferilor profesioniști în contextul pandemiei. În plus, modelul german a fost copiat și de alte țări europene, provocând reacții în lanț și oprind circuitele de aprovizionare.
„Germania a fost mult timp o ancoră pentru liberul schimb pe piața unică europeană. Implorăm Cancelarul Merkel să recunoască daunele pe care decizia guvernului ei le provoacă acum, în special țărilor vecine, și să excludă imediat șoferii de camioane de la testarea obligatorie COVID-19, astfel încât aceștia să își poată face meseria menținând lanțurile de aprovizionare în mișcare", a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.
Șoferii sunt puși în pericol de noile reguli, consideră transportatorii.
„Șoferii de camioane, singuri în cabina lor și lucrând în măsuri stricte de igienă, prezintă un risc redus pentru răspândirea virusului. Lăsându-i să stea la cozi de ore întregi, la temperaturi sub zero grade în fața centrelor de testare improvizate pe marginea drumului fără un control adecvat al distanțării fizice, nu este doar inutil, ci periculos”, a precizat Umberto de Pretto.
Problemele au apărut după ce Germania a decis să introducă testare obligatorie Covid pentru toți cei care intră în țară, inclusiv pentru șoferii profesioniști.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News