În tragicul accident au fost implicate mai multe autoturisme, iar jurnaliștii germani spun că în total 11 oameni au avut nevoie de îngrijii medicale. În mașina scăpată de sub control era și un bebeluș de 1 an și jumătate.
Accidentul s-a produs pe o șosea din Stuttgart, Germania. Cristian și Cosmin, doi români de 33 și 35 ani, angajați ai unei firme de transport, abia începuseră lucrul. Cosmin era în prima lui zi de serviciu și învăța traseul de la șeful său, Cristian.
După aproximativ o oră de mers, șoferul unui SUV electric în valoare de peste 70 de mii de euro a intrat pe contrasens. Mașina care circula în fața românilor a reușit să evite impactul, lovind la rândul său un alt autoturism care a luat foc. Dar cei doi români nu au mai avut timp să reacționeze.
„Cumnatul meu conducea și șeful era pe locul pasagerului, în dreapta. Cumnatul meu nu a fost preluat în comă. Când au ajuns ei la fața locului mișca mâinile. La spital ne-a spus că avea zdrobit piciorul drept și fractură la coloană în partea superioară. Medicii în privința la piciorului spun că sunt foarte reticienți și sunt șanse foarte mari să i-l amputeze”, spune Valentin Gogonțea, cumnatul românului rănit, la Știrile PRO TV.
Cosmin, de loc din Buzău, ajunsese recent la muncă în Germania. Acasă îl așteaptă 4 copii. Din păcate, pentru colegul său Cristian nu s-a mai putut face nimic. A murit pe loc. Și acesta avea un copil minor.
Autorităţile au verificat dacă şoferul de 43 de ani a folosit vreo funcţie de conducere autonomă, maşina purtând inscripţii care i-au făcut să bănuiască acest lucru. Nu se știe de ce nu a putut evita impactul pe o porțiune de drum drept. În mașină cu el mai erau încă 3 adulți și un copil de 1 an și jumătate. Toți au scăpat cu viață.
„Vă putem confirma că un automobil BMW a fost implicat luni într-un accident în cartierul Reutlingen, în apropiere de Stuttgart, Germania. Automobilul era o maşină de teste de dezvoltare BMW, folosită pentru a testa situaţiile normale de condus şi nu era echipat cu sisteme speciale de condus autonom. Suntem în strânsă legătură cu autoritățile care investighează incidentul și le sprijinim oriunde este necesar. Următoarele fapte au fost deja stabilite: Modelul implicat nu era un automobil autonom. Automobilul are sisteme de asistență "Level 2" (Nivel 2) care sunt deja disponibile pe automobilele noastre de serie şi care asistă şoferul dacă acesta activează funcţiile specifice. Cu sistemul de asistenţă "Level 2" (Nivel 2), totuși, șoferul are întreaga responsabilitate pe tot parcursul deplasării”, a transmis BMW, conform sursei citate.
În plus, compania a mai precizat că autocolantele de pe mașină nu erau pentru condus autonom, ci pentru respectarea GDPR.
În total 11 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale. Autoritățile germane au trimis la fața locului 4 elicoptere și 10 ambulanțe. Șoferul vinovat va răspunde penal pentru ucidere din culpă, vătămare corporală și distrugere. Pagubele materiale sunt estimate la 170 de mii de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News