Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Familie de români, cu copil, debarcată cu forța de la bordul unui avion Wizz Air. Au fost umiliți și agresați din cauza unui bagaj pentru care au plătit
WhatsApp
O familie de români a fost debarcată cu forța de la bordul unui avion Wizz Air, în urma unui conflict cu angajații firmei de manipulare a bagajelor. 
Foto: ILUSTRATIV / Sursa: freepik.com

O ceartă de proporții a avut loc ieri seară pe Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-napoca, unde o familie unde o familie care urma să călătorească spre Birmingham a fost debarcată cu forța de la bordul unui avion Wizz Air, în urma unui conflict cu angajații firmei de handling Menzies Aviation.

Potrivit relatărilor, un bagaj considerat prea mare a stârnit disputa, iar angajații au cerut o plată suplimentară de 49 de lire pentru acceptarea acestuia la bord. Familia a fost de acord să plătească taxa, dar situația s-a deteriorat când copilul de 7 ani al călătorilor a fost agresat verbal și fizic de către o angajată a  companiei Menzies Aviation.

„Tu taci, că ești copil și prost crescut” 

 

”La îmbarcare, bagajul cu care am venit în Cluj, nu a fost acceptat ca fiind bagaj de mână ...Cu același bagaj am decolat cu o luna în urma și din Iași cu aceeași companie aeriană și nu am întâmpinat nicio problemă ca în cazul acestui zbor. În această situație a trebuit conform personalului ce se ocupă de îmbarcare, sa plătesc o taxă de 49 lire pentru un bagaj de mană, pe motiv ca roțile bagajului nu încap în suportul respectiv de măsurat dimensiunile bagajului! Am încercat să le explic faptul că cu același bagaj am decolat din România de nenumărate ori cu aceeași companie și nu mi sa perceput nici un fel de taxa în plus....Cu toate acestea am fost de acord să plătesc taxa pentru acel bagaj în valoare de 49 de lire! În timp ce eram atent să plătesc bagajul, copilul meu de 7 ani îi spunea doamnei care ne-a taxat, care era prezentă în dreptul acelui suport de măsurat dimensiunile bagajelor, faptul ca pe alte aeroporturi din România tati și mami nu a plătit nimic pentru același bagaj, moment în care doamna foarte agitată, mi-a agresat copilul împingându-l cu mâinile si spunându-i ”tu taci ca ești copil și prost crescut"... Acela a fost momentul în care soția mea i-a adresat înapoi doamnei aceleași cuvinte pe care ea le-a folosit către copilul meu!

Replica doamnei a fost cu insulte și la adresa soției mele făcând-o proastă și cum i-a venit la gura… Acela a fost momentul unui val de jigniri din partea doamnei și a colegilor dansei cât și din partea noastra (circa 30 de secunde, cât a durat să fac plata cu telefonul a bagajului)”, a relatat Romeo Florin Munteanu pentru Știri de Cluj

Nu li s-a permis îmbarcarea pentru că „au vorbit urât” 

 

După ce plata a fost făcută, familia s-a urcat în autobuzul de îmbarcare, însă angajata cu care au intrat în conflict, împreună cu alte colege de serviciu, au venit după ei și le-au cerut să coboare pentru că nu vor mai zbura spre Anglia. 

 ”În acel moment au început toți călătorii din autobuz sa se revolte si să acuze pe doamna si colegi ei de faptul ca comit un abuz si ca ei sunt martori la jignirile adresate copilului nostru cât și nouă personal… A fost o ”luptă” de circa 20 de minute din partea personalului ca să ne de-a jos din autobuz… Într-un final au venit cei de la Poliția de Frontieră, chemați în ajutor de către doamna agresivă. Domnii de la poliție ne-am îmbrâncit afară din autobuz, iar în acel moment, într-un moment de neatening și agitație, doamna de la bagaje i-a băgat degetele în ochi copilului meu strigând către soția mea ”de ce loviți pe colega” fără că acest lucru sa se fi intamplat...Tot în acel moment, majoritatea calatorilor aflați în autobuz s-au dat jos mentionand faptul ca în semn de protest nici ei nu o sa mai călătorească, moment în care poliția de frontieră îi împingea cu forța efectiv în autobuz… Într-un final am cedat și m-am conformat abuzului comis de poliția de frontieră îndrumați de doamna de la Menzies Aviation”, a mai spus bărbatul. 

 

Când a fost poftit să se dea jos din autobuz, bărbatul le-a spus celor de la Poliția de Frontieră: ”Nu pot să cobor din autobuz pentru că îmi pierd locul de muncă dacă nu ajung în Anglia. E abuz ce faceți aici domnilor!”, le-a spus pasagerul polițiștilor de la frontieră.

”De ce nu îmi dai voie să plec. Mi-ai jignit copilul de 7 ani. Ok, și-am adresat și eu câteva cuvinte, dar îmi cer scuze. Acum, tu nu mai îmi dai voie să plec?”, i-a spus bărbatul angajatei Menzies Aviation.

”La cum ați vorbit nici nu plecați!”, a replicat aceasta.

 

Familia nu a primit suma plătită pentru bagajul suplimentar și nici documentul care să ateste refuzul de îmbarcare 

 

După evacuare, polițiștii au sugerat că familia ar trebui să depună o plângere oficială împotriva companiei Menzies Aviation. Cu toate acestea, aceasta pare a fi o provocare, deoarece numele angajaților implicați au fost păstrate confidențiale. Romeo Florin Munteanu, susține că nu a primit înapoi suma plătită pentru bagajul suplimentar și nici documentul oficial care să ateste refuzul de îmbarcare.

”Eu trebuie sa ajung joi, 22 februarie, neapărat în Birmingham și am fost nevoit să cumpăr alte bilete care m-au costat 750 lire... Intenționez să fac și o plângere penală, dar pe cine trag la răspundere când nimeni de acolo nu știe nimic și dau din umeri!”, a povestit tatăl.

Incidentul a generat un val de nemulțumiri și speculații cu privire la practicile de gestionare a bagajelor de către Menzies Aviation. Se așteaptă ca operatorul aerian Wizz Air să inițieze o anchetă internă pentru a clarifica circumstanțele și pentru a evita posibile consecințe negative asupra imaginii sale. În același timp, familia Munteanu ia în considerare demararea unui proces legal pentru a cere despăgubiri în legătură cu incidentul de miercuri seara.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Social Vezi toate articolele
pixel