Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
De ce plătim avans la cazarea în Grecia? Dan Drăgan: "Sunt unii care rezervă în două-trei locuri, apoi anulează"
WhatsApp
Proprietarii unora dintre unitățile de cazare din Grecia solicită un avans, pentru a se asigura că turiștii chiar vor ocupa respectivele camere. Unii dintre turiști rezervă în două sau trei locuri, apoi anulează în ultimul moment, profitând de taxa de anulare. 
Insula Thassos, o destinație preferată de români (Sursa foto: Forum Grecia)

Dan Adrian Drăgan, reprezentantul comunității Forum Grecia, explică de ce proprietarii de hoteluri și pensiuni din Grecia solicită uneori avans turiștilor.

"În principiu, în momentul în care vrei să faci o rezervare undeva este bine să plătești avansul din două puncte de vedere. Odată al tău ca turist, să te asiguri că acea cazare pe care tu vrei să o ai, că ți-a plăcut, că ai ales-o, după ce ai făcut o scurtă cercetare, că este a ta și că nu o rezervă nimeni altcineva în perioada pe care tu o dorești. În al 2-lea rând, din punct de vedere al proprietarului este bine ca el să primească un avans, să se asigure că tu, ca turist, vei ajunge la el și că nu-i vei da țeapă pe românește", a spus Drăgan, în emisiunea Departe de România.

"Turiștii rezervă în două-trei locuri, apoi anulează"

El spune că românii rezervă în mai multe locuri, apoi anulează cu puțin timp înainte de ajunge efectiv în vacanță. Astfel, proprietarii pot râmâne cu camerele goale și banii pierduți. 

"Din experiența mea, ci din ce am văzut, sunt foarte mulți turiști care rezervă în două-trei locuri, că n-au taxă de anulare și se joacă. Cu una, două zile înainte, anulează în două locuri și rămâne într-un loc. Păi, cei doi proprietari au pierdut banii. Au pierdut în perioada aia, perioada respectivă banii de acolo și atunci vor să se asigure că au un avans primit și că tu ca turist îți propui și o să încerci să ajungi acolo. Se mai întâmplă un lucru: în momentul în care turiștii rezervă la începutul anului beneficiază de anumite prețuri, să le spunem mai mici, oferte de preț, să zicem. Dau un exemplu 50 euro pe noapte, dar vedem că odată cu apropie apropierea sezonului sunt foarte multe cereri pentru perioada respectivă. Și atunci, pentru că au trecut câteva luni între momentul inițial al rezervării și data la care ne aflăm, proprietarul vrea să se asigure că acel turist nu a renunțat la ideea de a veni și se asigură că vrea să vină la el.

Trimitem avans, ca să fie totul ok, chiar dacă în urmă cu câteva luni era era totul fără taxe de anulare sau fără avans. Pentru că dacă turistul nu mai vine, atunci proprietarul poate să deschidă datele respective și să ia un alt turist pe un tarif mai mare. Pentru că la începutul anului toți proprietarii sunt speriați.

Ei nu fac neapărat cu răutate chestia asta și vor să se asigure că turistul care a rezervat prima oară va veni, iar dacă nu va veni, ok, să anuleze pe unde a rezervat sau în scris și să poată să dea mai departe camera, nu neapărat să ia bani mai mulți, dar să nu rămână cu gaură", mai spune Dan Drăgan.

Urmărește emisiunea completă:

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel