Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comisarul european Adina Vălean: Până în 2030 România trebuie să finalizeze proiectele de infrastructură, care fac parte din rețeaua UE
WhatsApp
Comisarul european Adina Vălean a explicat, la Interviurile Digi24.ro, ce înseamnă pentru România noul Masterplan de transporturi al Uniunii Europene. 
Comisarul european Adina Vălean -  Până în 2030 România trebuie să finalizeze proiectele de infrastructură, care fac parte din rețeaua principală a UE

Comisarul european spune că până în 2030 România trebuie să finalizeze proiectele de infrastructură care fac parte din rețeaua principală a Uniunii Europene. De asemenea, în noua strategie au fost incluse mai multe „noduri urbane”, orașe cu o populație mai mare de 100.000 de locuitori, unde autoritățile trebuie să vină cu planuri de mobilitate sustenabilă.

România va face parte dintr-un nou coridor european care va acoperi flancul estic al Uniunii Europene şi va traversa Europa de la nord la sud.  Acest coridor va avea pentru ţara noastră o importanţă strategică şi militară, de accea va avea şi prioritate la finanţare, după cum explică Adina Vălean, comisarul european în domeniul transporturilor.

"Pe teritoriul României, acest coridor merge de la Oradea, Arad, Timisoara, Drobeta, Craiova, Piteşti, Bucureşti, iar de la Bucureşti cu două conexiuni cărte Marea Neagră, Constanţa şi una către Giurgiu. O noutate mai este şi includerea segmentului de rutier şi cale ferată: Piteşti, Craiova, Drobeta, în reţeaua esenţială de transport. Pentru prima dată, România apare pe harta Europei, în ceea ce priveşte linia de cale ferată de mare viteză, în cazul nostru, cu finalizare în 2040",  a declarat Adina Vălean, comisarul european în domeniul transporturilor, la Digi24.

 

"Dacă nu ești gata la timp cu ceva sunt proceduri de infringement, poți să pierzi banii"

 

"Se crează un nou coridor pentru România: Baltică-Marea Neagră-Egee. Un coridor Nord-Sud. Intră la Oradea, merge Timișoara -Giurgiu spre Bulgaria. Și rutier și feroviar. Toate proiectele de pe aceste coridoare vor fi urmărite cu prioritate. Porturi, infrastructură feroviară și rutieră. Vor avea prioritate la finanțare și un dialog și un sprijin permanent al Comisiei. Nu sunt același lucru cu rețeaua principală de transport. În România aceasta include A8, A7, are porturi principale, aeroporturi, iar această rețea principală trebuie terminată până în 2030.

Aceasta este o obiligativitate.Vom face toate eforturile să fie finalizate aceste proiecte. Monitorizare mai clară, sprijin pentru statele membre. Partea întârzierilor e datorată faptului că la nivel național, țările își mai schimbă ideile. Acum, totul trebuie să fie bătut în cuie.Încercăm să introducem standarde noi pe această rețea principală. 160km/h pentru feroviar. La rutier înseamnă obligatoriu separatoare de sens.

Trebuie să aibă parcări, locuri de odihnă la cel mult 60 de km și parcări securizate cu toate facilitățile la cel mult 100 de km. Sunt standarde noi pentru toată lumea. Trebuie să introducem conceptul de nod urban. Toate acestea sunt obligații pe care România trebuie să le resepcte.  În afara faptului că există foarte multă presiune din partea cetățenilor români, există o obligație față de Bruxelles. Dacă nu ești gata la timp cu ceva sunt proceduri de infringement, poți să pierzi banii dacă întârzii",  a mai spus, , la Digi24, Adina Vălean, comisarul european în domeniul transporturilor.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel