Pe măsură ce costul vieții continuă să crească, pe fondul unei inflații galopante, multor români din Italia le este din ce în ce mai greu să se descurce. Alimentele și bunurile necesare zi de zi sunt din ce în ce mai scumpe în Italia în raport cu venitul mediu. Sugestia recentă a guvernului de a reduce sau chiar de a elimina TVA-ul pentru produsele alimentare de bază nu s-a concretizat.
Datorită creșterilor de prețuri, tot mulți cumpărători caută să schimbe supermarketul de unde își fac cumpărături, pentru a economisi bani.
În funcție de locul în care faceți cumpărăturile acum, ar putea merita să faceți această schimbare.
Un nou studiu realizat de grupul italian de consumatori Altroconsumo a arătat că o familie de patru persoane poate economisi până la 3.350 de euro pe an dacă face cumpărături la supermarketuri cu discount, cum ar fi Aldi și Eurospin.
Pentru context, studiul a constatat că familiile cu doi copii care locuiesc în Italia cheltuiesc, în medie, 8.550 de euro pe an pentru cumpărături.
Deși supermarketurile cu discount permit economii considerabile, acestea oferă, în general, și produse de calitate inferioară, de care nu toți consumatorii vor fi mulțumiți. De asemenea, cumpărătorii pot reduce costurile trecând la produse de marcă proprie (adică produse care poartă sigla supermarketului), disponibile în magazine precum Carrefour și Iper-Coop.
Citește și: Cât costă traiul în Italia: Iată cât cheltuie pe lună un român care stă la Milano
În special, cumpărăturile la Carrefour, care este cel mai accesibil supermarket din Italia în ceea ce privește produsele de marcă proprie, pot permite unei familii de patru persoane să economisească până la 3.250 de euro pe an (economiile pot ajunge la 2.000 de euro pentru consumatorii individuali).
Consumatorii care nu doresc să se despartă de produsele de marcă pot economisi în continuare la cumpărături, deși în acest caz economiile sunt comparativ mai mici.
Cumpărăturile la Esselunga - cel mai rentabil supermarket italian pentru produsele de marcă - permit economii de până la 350 de euro pentru persoanele singure și de până la 570 de euro pentru familiile cu doi copii.
În cele din urmă, economiile potențiale sunt considerabil reduse pentru consumatorii care aleg să se limiteze la cumpărături mixte, ceea ce înseamnă că, în general, aceștia își umplu coșul de cumpărături cu o combinație de articole de marcă, produse de marcă de distribuitor și produse low-cost.
În cadrul studiului, au fost simulate mai multe "coșuri de cumpărături" pentru a stabili clasamentul. Cumpărăturile cu cele mai ieftine produse de pe raft sunt Aldi și Eurospin.
Cumpărături mixte (include toate tipurile de produse: produse de marcă, mărci private și cele mai ieftine produse în general): în acest caz, cele mai ieftine mărci de supermarket și hipermarket sunt Famila Superstore și Dok.
În ceea ce privește discounterii, Eurospin câștigă.
Cheltuielile cu produse de marcă: Esselunga este cel care primește titlul de cel mai ieftin supermarket (clasamentul nu ia în considerare discounterii, unde produsele de marcă sunt mai puțin frecvente decât în hiper și super).
Cheltuieli cu produse de marcă proprie sau de marcă de magazin: în fruntea clasamentului celor mai ieftine hiper și super se află Carrefour (clasamentul ia în considerare doar hiper și super, deoarece produsele de marcă de magazin cu discount sunt incluse în cel mai ieftin coș de cumpărături).
În timp ce schimbarea supermarketului poate însemna economii importante în ceea ce privește produsele alimentare, există diferențe mari de prețuri și între regiuni.
În special, cel mai recent raport al Altroconsumo a evidențiat încă o dată diferențele puternice care separă nordul țării de centru și sud.
Dintre cele mai ieftine 15 supermarketuri italiene, doar două sunt situate în regiunile centrale sau sudice ale țării (Coop-Fi din Sesto Fiorentino și Spesa 365 din Bari).
Mai important, consumatorii care locuiesc în nord și care fac cumpărături la cel mai ieftin supermarket sau hipermarket disponibil în orașul lor pot economisi până la 18 procente la o factură de alimente exclusiv din produse de marcă.
În circumstanțe egale (adică cumpărând numai produse de marcă la cel mai ieftin magazin local), consumatorii care locuiesc în majoritatea orașelor din centrul sau sudul țării pot economisi doar între două și trei procente.
--------------------------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG
-> https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News