Poți conduce un camion timp de zece ore, apoi trebuie să faci o pauză de noapte. Pentru acest lucru sunt necesare opriri de odihnă. Cu toate acestea, astfel de zone de odihnă cu suficient spațiu pentru camioane lipsesc în Austria, relatează sursa citată.
Camera Muncii estimează că lipsesc 3.000 de astfel de locuri de parcare. Spre comparație: Asfinag (n.r. - o corporație publică austriacă care planifică, finanțează, construiește, întreține și percepe taxe pentru autostrăzile austriece) oferă în jur de 10.000 de locuri de parcare pe autostrăzi, dar acestea sunt pline aproape în fiecare seară. Șoferii profesioniști spun că „stresul nebunesc” apare atunci când nu găsești un loc de parcare. „Oamenii nu-și pot imagina asta”, spun șoferii.
Camera Muncii și sindicatul au vizitat în ianuarie o zonă de odihnă de pe S1. Este foarte greu să găsești locuri de parcare, mai ales după ora 17:00 sau 18:00, relatează un șofer român de TIR. Un șofer turc spune că este departe de viața de familie și socială până la o lună. Casa lui în acest timp este cabina șoferului. Ar vrea internet și toalete gratuite în parcări. Șoferii primesc adesea doar un salariu de bază de câteva sute de euro, care nu include și cei 50 de cenți pentru toaletă.
În ultimii ani, Asfinag a extins foarte mult numărul de locuri de parcare de pe autostrăzi. Șoferii de camioane relatează că acestea arată bine, este loc destul pentru mașini și autobuze, dar locurile de parcare pentru camioane sunt foarte înguste. În plus, camioanele cu remorci sau camioanele articulate ar trebui să parcheze pe banda inversă. De asemenea, lipsește echipamentul necesar pentru a petrece o noapte acolo.
„Avem nevoie de mâncare caldă și dușuri calde. Dușurile trebuie să fie gratuite”, susține Alfred Spiegel de la sindicatul Vida. Guvernul austriac este chemat să facă ceva pentru ca infrastructura socială din Austria să fie extinsă la nivel național și oferită gratuit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News