Publicitate
Consilierii locali constănțeni nu au aprobat un proiect de hotărâre pentru suspendarea plătii taxei de parcare între orele 20.00 și 8.00, până la 31 decembrie a.c.
Inițial, primarul Vergil Chițac propusese ca suspendarea să fie valabilă până la 15 septembrie a.c. și între orele 22.00 și 8.00. Între timp, s-a răzgândit și în ședința de joi, 21 iulie a.c., acesta a schimbat termenul: 31 decembrie a.c.
Însuși inițiatorul proiectului, primarul Vergil Chițac, este în concediu și nu a participat la ședința extraordinară.
Consilierii locali PSD au propus un amendament pentru ca parcarea să nu se mai plătească între orele 20.00 și 8.00, iar acesta a fost aprobat.
Aleșii locali au propus mai multe amendamente, dar nu a fost aprobat decât cel de mai sus.
Însă, în final, la votul proiectului în integralitate, cu amendamentul inclus, acesta nu a fost adoptat: 10 voturi pentru și 14 abțineri, potrivit Focus Press.
Culmea, deși proiectul era fix așa cum fusese amendat de către consilierii PSD, aceștia s-au abținut la vot.
După scăderea dramatică a numărului de turiști în Mamaia, autoritățile locale au promis săptămâna trecută eliminarea taxei de parcare în stațiune pe timpul nopţii.
Primăria din Mangalia a votat în consiliul local eliminarea taxei de parcare în oraş și în stațiunile pe care le administrează: Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter și Neptun-Olimp.
Taxa exorbitantă de parcare de aproape 100 lei/zi, plajele extinse și lipsa operatorilor pe plajă, restricțiile din pandemie și inflația sunt doar câteva dintre motivele care îi țin pe turiștii români departe de perla litoralului românesc.
De departe însă, un lucru extrem de descurajator este și faptul că pentru cele este 7.000 de locuri de parcare câte există în stațiunea Mamaia, Primăria menține un cost extrem de ridicat al tarifului orar, o zi de parcare ajungând să coste aproape 100 de lei/zi.
"Mamaia a ieșit anul trecut cu o imagine în scădere și s-a adăugat, din păcate faptul că Primăria Constanța a introdus o taxă de parcare, care, iată, și în acest an s-a menținut la 96 de lei pe zi. Ceea ce înseamnă foarte mult pentru o vacanță de 7 zile de exemplu pentru o familie. Din start este un cost de vacanță care crește doar din cauza parcării. Pe fondul acesta, în Mamaia se văd aceste schimbări mai repede; Mamaia este totuși, în continuare, cea mai vizibilă dintre stațiuni. Pe plajele acestea foarte mari nu se văd, ca altă dată, plajele pline, dar este și un adevăr faptul că sunt mai puțini turiști.
Cu toate acestea, am înțeles că primarul Constanței a reacționat, în sfârșit și s-a luat o decizie - parcare gratuită în Constanța și mamaia între orele 22.00-08.00. Nu ajută foarte mult, dar este un prim răspuns“, a afirmat Corina Martin.
Corina Martin, Secretar General Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR), a explicat acest fenomen, în exclusivitate pentru ȘtiriDiaspora. Iată care ar fi principalele motive pentru care nu mai atrage la fel de mulți turiști.
„Revin, ne așteptăm la o luna august plină pe tot litoralul, inclusiv în stațiunea Mamaia. Numărul de turiști va crește, foarte multe dintre vacanțele lunii august au fost cumpărate în programul de înscrieri timpurii și avem așteptări mari pentru luna august, dar insuficient, desigur, ca sa recuperăm un sezon întreg.
Am cerut permanent tuturor administrațiilor locale, primarilor care administrează stațiuni pe litoralul românesc și, la fel, în toată țara, cerem hotărâri de consiliu local care să fie pro turism, care să fie orientate spre turiști, orientate spre a aduce facilități turiștilor pentru a-i atrage să vină în aceste destinații turistice. Dacă venim cu măsuri de acest gen, cu taxe pre mari, toate aceste măsuri pot alunga turiștii sau îi pot atrage, funcție de aceea strategie care există la nivelul fiecărei primării, dacă există așa ceva“, a conchis Corina Martin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News