Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Aitana, un model din Spania care nu există dar câștigă 3.000 de euro lunar
WhatsApp
Aitana este primul influencer creat de inteligență artificială în Spania.
Foto: Aitana / Sursa: Instagram @fit_aitana

Aitana, modelul virtual din Barcelona, devine subiect de conversație datorită unui fenomen neobișnuit în lumea modei și a influencerilor. Cu toate că această prezență vibrantă pe rețelele sociale pare a fi o femeie reală și atrăgătoare de 25 de ani, Aitana nu este deloc reală - este primul model creat de inteligența artificială în Spania.

În mijlocul unei perioade dificile pentru industria modei, Rubén Cruz, fondatorul agenției The Clueless, se confrunta cu o lipsă de clienți. "Am început să analizăm modul în care lucram și am realizat că multe proiecte erau amânate sau anulate din cauza problemelor dincolo de controlul nostru. De multe ori, vina era a influencerilor sau a modelelor și nu datorită problemelor de design", a declarat Cruz pentru Euronews.

Astfel, ei au decis să creeze propriul lor influencer pentru a servi drept model pentru brandurile care i-au abordat.

Cum a fost creată Aitana și ce câștiguri generează lunar 

 

Aitana, un personaj virtual exuberant, cu părul roz și în vârstă de 25 de ani, este acum o prezență constantă pe platformele de socializare și în campaniile de marketing ale diferitelor companii. Cu toate acestea, toate acestea sunt rezultatul unei combinații ingenioase de inteligență artificială și expertiză în design, fără a implica vreun model uman real sau sesiuni foto tradiționale.

Ea a devenit repede o sursă de venituri substanțiale pentru agenție, atrăgând în medie 3.000 de euro lunar, și chiar mai mult în funcție de contractele semnate. Unul din contracte a fost în valoare de 10.000 de euro. 

"Am făcut acest lucru pentru a putea trăi mai bine și pentru a nu depinde de alte persoane.", a spus Cruz.

Cu toate acestea, inovația nu este lipsită de critici. Mulți se tem că perfecțiunea nerealistă a modelelor ar putea influența tinerii să devină obsedați de atingerea unei astfel de perfecțiuni. De asemenea, există critici cu privire la imaginea extrem de sexualizată a modelelor create. Cu toate acestea, agenția răspunde că doar urmează estetica deja creată de influencerii reali și de brandurile înșiși.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:

-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH

-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6

-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri principale Vezi toate articolele
pixel