Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Adriana Mureșan, șofer de tir, despre pericolele la care este expusă: „Aveam hoții lângă camion, dar poliția nu a venit”
WhatsApp
Adriana Mureșan, fondatoarea comunității online „Voluntari în Europa”, a vorbit despre cât de periculoasă a devenit meseria de șofer de tir în ultimii 10 ani. 
Adriana Mureșan, șofer de tir, despre pericolele la care este expusă: „Aveam hoții lângă camion, dar poliția nu a venit”

Adriana Mureșan, o șoferiță româncă din TIR care trăiește în Spania și membru fondator al comunității online „Voluntari în Europa”, a vorbit, în cadrul emisiunii Departe de România, despre rata infracțională din ultimii 10 ani în ceea ce îi privește pe șoferii de tir și la ce pericole se expun. 

 

”Pentru mine, ultimii patru ani au fost cumpliți”

 

”Nu e vorba doar de valul de migrație, este vorba și de libertatea de mișcare și desființarea granițelor. E vorba în primul rând de mobilitate. Cum noi ne mișcăm liber și hoții se mișcă liber. De 10 ani au crescut exponențial numărul atacurilor, jafuri, furturi, omori, pe măsură ce unitățile de intervenție ale statelor membre s-au redus.”

”Este greu să te oprești într-o parcare să dormi și să nu poți să te odihnești, pentru că stai atent să auzi toate zgomotele de afară. Nu ți-e frică că ți-ar fura motorina sau marfa, ci pentru că se obișnuiește să se spargă cabina, să intre peste șofer, să-i ia lucrurile personale. Acum orice șofer are cel puțin două telefoane în camion, un laptop, o tabletă, un GPS, carduri, cardurile de alimentare. Deci vorbim de mulți bani acolo. Și eu am sunat la ora 03:00  dimineața la jandarmerie în Franța și am fost șocată de răspunsul lor. Aveam hoții lângă camion și polițiștii mi-au zis doar să nu cobor din cabină. Le-am spus să trimită un echipaj, iar răspunsul lor a fost: ”Nu avem. Mâine dimineață, când poți pleca de la pauză, treci pe la noi să depui o plângere. Deci cam ăsta este răspunsul.”. 

”Cazuri de omoruri au fost și în continuare și vor mai fi. Pentru că sunt colegi care coboară întâmplător și sunt prinși de hoți și sunt omorâți. Sunt colegi care coboară să-și apere bunurile. Greșit, dar se întâmplă. Imaginați-vă o femeie singură, cum sunt eu și alte colege, care este noaptea atacată de hoți. Adică se intră în cabină, ce se poate întâmpla? Vă rog să vă imaginați: Patru indivizi să intre peste tine și care în afară de prada materială mai găsesc și altceva. Pentru mine ultimii trei, patru ani au fost cumpliți.” 

 

Sfaturi. Ce pot face șoferii de tir în cazul unui atac 

 

”Nu, nu, nu intervin alți șoferi dacă mi s-ar întâmpla ceva. Nici eu nu aș interveni. Singurul care îl poți face este să pornești motorul, să claxonezi, să suni la poliție și să nu cobori.

Cazul lui Mihai Spătaru, cel care a fost ucis în Franța, pentru care în urma acestui asasinat am reușit să scoatem în rezoluție o petiție pe care am depus-o la Parlamentul European. Eu vă spun că Liliana, soția lui, a pierdut peste o jumătate de oră strigând, bătând la toate ușile ca cineva să sune la 112.  Pentru că nu vorbea franceză și nu reușea să se înțeleagă cu ei,  nimeni n-a deschis. Au fost blamați, dar dacă ne punem în locul șoferilor, e periculos. Mie dacă îmi bate noapte,  chiar dacă strigă, chiar dacă e o femeie, nu deschid și nu cobor că nu știu cine este în spatele ei.” 

 

Ce ar putea face autoritățile

 

”Problema este că aceste parcări nu sunt iluminate în zonele de camioane. Îmi aduc aminte la ultima ședință de lucru din Franța, autoritățile franceze de la autostrăzi spuneau că ei nu pot face mai mult în legătură cu lumină în zona de camioane, că îi deranjează pe șoferi. 

”Am râs și le-am spus ”Băi, v-ați urcat vreodată într-un camion să vedeți ce perdele are un camion? Nu intră lumina, căldura. Deci despre ce vorbim? Asta nu e o scuză că v-ați gândit voi la odihna noastră, că nu putem dormi”. Este simplu, Parlamentul a înțeles și a alocat o grămadă de fonduri. Partea tristă este că până la ora actuală niciun stat membru nu a accesat a aceste fonduri ca să ia primele măsuri de prim ajutor, care sunt:  iluminare în parcări, camere video de supraveghere în parcări, că nu există și în parc zonele de camioane și interzicerea accesului mașinilor vehiculelor care nu sunt destinate transportului de marfă în zona camioanelor. Nu s-a mișcat nimic de doi ani de zile și asta este foarte trist” 

 

Topurile țărilor cu cele mai multe atacuri 

 

„Pe primul loc în top este Franța. Trebuie să recunoaștem datorită sistemului lor de supraveghere deficient și mă refer la echipajele de poliție, jandarmerie și datorită faptului că Franța este platforma, nu este placa giratorie. 

Pe locul doi este Spania sau Italia. Aș fi pus Anglia pe primul loc, dar a ieșit din Uniunea Europeană. Anglia se limitează la furturi de combustibil și de marfă. Jafurile de marfă sunt în Franța și în Spania, sunt hoți specializați.” 

”Am avut un coleg, săracul, m-a sunat după două zile și mi-a spus că i-au luat și hainele, a rămas în chiloți când s-a trezit. A reușit să mă sune de pe un alt telefon că i-au luat tot”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Social Vezi toate articolele
pixel