Publicitate
Ora 10:17, strada principală din comuna Leţcani. Bărbatul de 39 de ani iese împreună cu cei doi copii, de 3 şi 6 ani, din cabinetul medicului. Pe băieţelul cel mic, tatăl îi ţine strâns de mână, relatează Observator. Cei trei merg către trecerea de pietoni, unde aşteaptă aproape un minut până opresc maşinile. De pe partea cealaltă a şoselei, un pieton traversează în fugă.
După ce bărbatul trece în siguranţă, familia se pune în mişcare. Şoferul unui tir nu îi vede şi demarează. Impactul, deşi la viteză mică, este teribil. Maşina de câteva tone îi striveşte pur şi simplu.
„l-am văzut pe domnul cu cei doi copilaşi. A venit la farmacie, a cumpărat ceva şi imediat am văzut lumea şi maşinile oprite în coloană. Se auzea lumea ţipând că e lovit un om. Nu imi inchipuiam că e domnul care cu 30 de secunde a plecat din farmacie”, spune farmacista, potrivit sursei citate.
„Am văzut un bărbat care stătea în genunchi şi plângea. n-am avut curaj să mă apropii”, spune farmacistul.
Băieţelul de trei ani nu a mai avut nicio şansă. Tatăl şi fratel mai mare ajung imediat la spital. Bărbatul, grav rănit, este dus direct în sala de operaţie.
„Tatăl are un traumatism cranio cerebral şi cranio facial. Unul dintre copii suspciune de traumatism cranio facial şi contuzii la nivelul membrelor”, a precizat Diana Cimpoeșu, Smurd.
„Pacientul de află în investigaţii extinse în acest moment. ca prima evaluare, este conştient”, susține Alina Belu, manager Spitalul Sf Maria din Iași.
Şoferul ar fi putut evita tragedia dacă se uita şi în oglinda specială pentru pietoni pe care o avea instalată pe parbriz. Şi marcajele rutiere sunt extrem de importante. Acestea nu trebuie depăşite niciodată, spun instructorii auto.
„Dacă se depăşeşte, unghiurile sunt foarte închise şi nu mai vede pe trecerea de pietoni”, a precizat Aurel Moraru, instructor auto.
Oamenii din zonă se plâng că şoseaua este intens circulată de tiruri iar traversările sunt dificile mai ales pentru copii.
Mii de localităţi din România sunt traversate de drumuri naţionale şi europene. Pe acestea din urmă cu precădere se circulă cu viteză mare, exact ca pe autostradă. Nici indicatoarele care arată limitarea de viteză nu sunt respectate. Astfel se produc accidente extrem de grave. Ultimele statistici arătau că zilnic, în România, mor cinci persoane în accidente rutiere.
În medie,15% dintre victime sunt lovite de maşini de mare tonaj. Şoferii circulă cu viteză prea mare sau nu se asigură la schimbarea direcţiei de mers.
În urmă cu un an şi jumătate, o femeie de 31 de ani din Popeşti Leordeni a sfârşit în acelaşi mod teribil. Conducătorul auto al unei betoniere nu a văzut-o când traversa şi a ucis-o pe loc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News