Autoritatea de supraveghere a concurenței din Ungaria a amendat cu 770.000 de euro (839.916 dolari) compania Wizz Air, pentru comunicare înșelătoare, a anunțat sâmbătă autoritatea pe site-ul său, transmite Reuters.
Autoritatea de concurență din Ungaria a declarat că Wizz Air a încălcat obligația de diligență profesională și a fost înșelătoare în modul în care și-a descris serviciul de check-in automat și a împins consumatorii către pachete mai scumpe.
Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii.
Amenda vine după ce Wizz Air și-a redus previziunile privind profitul anual la începutul acestei săptămâni, după ce a raportat o scădere cu 44% a profitului său operațional din primul trimestru, parțial din cauza costurilor legate de Pratt & Whitney, probleme cu motoarele și contracte unice de închiriere cu echipaj pentru consolidarea capacității.
Compania aeriană low-cost, care operează cu o flotă exclusiv Airbus, s-a confruntat cu probleme legate de motoarele Pratt & Whitney, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, ceea ce va limita capacitatea de zbor.
Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creșterii în spirală a costurilor și a normalizării cererii clienților după un boom inițial post-pandemic. Air France-KLM, Lufthansa și Ryanair au raportat rezultate economice în scădere în al doilea trimestru.
Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un grad de încărcare de 93,8%, în condițiile în care compania a trebuit să elimine 1% din zborurile programate din cauza unor întreruperi la nivel mondial.
În ultima perioadă, tot mai multe zboruri înregistrează întârzieri, iar pasagerii sunt adesea frustrați de aceste neplăceri. Un pilot român a explicat într-un videoclip pe TikTok, care a adunat peste 15 mii de aprecieri, motivele pentru care întârzierile sunt tot mai frecvente în timpul verii.
„Vreau să vă explic de ce sunt tot mai multe întârzieri în perioada verii. În primul rând sunt mai multe avioane pe cer, pentru că toată lumea merge în vacanțe, sunt foarte multe zboruri și asta înseamnă mai multe restricții de la controlul de trafic”, a declarat pilotul.
El a continuat explicând că situația din Ucraina complică și mai mult lucrurile: „Deasupra Ucrainei nu se zboară. Toată lumea ocolește Ucraina, iar acele culoare de zbor din preajma ei sunt foarte aglomerate.” Acest lucru duce la o suprasaturare a anumitor rute aeriene, ceea ce contribuie la întârzieri suplimentare.
O altă problemă majoră este reprezentată de condițiile meteorologice nefavorabile: „Dacă sunt zone cu furtuni, cu vreme rea, toată lumea le ocolește iar asta se adaugă la întârzieri și la restricții bineînțeles.” Pilotul a subliniat că ocolirea acestor zone pentru siguranța pasagerilor adaugă timp suplimentar la durata zborurilor.
În plus, el a menționat și dificultățile tehnice și operaționale: „Dacă mai adaugi la toate aceste lucruri și o defecțiune a aeronavei, faptul că aeroporturile fac față cu greu numărului mare de zboruri, se adună și la finalul zilei pot ajunge întârzieri destul de mari.” Deși toate aceste probleme contribuie la întârzieri, pilotul a încurajat călătorii să rămână calmi și răbdători: „Oricum, călătoriți cu plăcere, dar îndemn la calm și răbdare, pentru că noi vrem să vă ducem pe toți în siguranță la destinație să vă bucurați de vacanțe.”
Citește mai departe aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News