Potrivit Poliției de Frontieră, în vama Halmeu se lucrează la capacitate maximă, cu toate arterele de control în funcțiune, însă timpul de așteptare pentru TIR-uri a ajuns la aproximativ 1.200 de minute, conform Antena 3 CNN.
Cu nu mai puțin de 350 de automarfare blocate în așteptare pentru a ieși din România și a intra în Ucraina, șoferii de TIR se confruntă cu o situație tensionată și epuizantă, în special din cauza protestelor din Polonia, dar și a reconfigurării traseelor.
În efortul de a face față acestei situații, Poliția de Frontieră a suplimentat personalul pentru a desfășura formalitățile de control, însă procesul este îngreunat de controlurile multiple necesare la frontieră, precum controlul vamal, fito-sanitar, sanitar veterinar, controlul rovinietei și controlul greutății încărcăturii.
Staționarea camioanelor este permisă doar în afara localităților conform legislației, însă numărul mare de automarfare așteptând să iasă din România prin PTF Halmeu a dus la formarea unei coloane lungi, care îngreunează circulația rutieră în localitățile adiacente punctului de trecere a frontierei. Localitățile Halmeu, Turulung și Drăgușeni sunt afectate, iar traficul rutier pe DN 1C până la intersecția cu DE 58 este blocat.
Această situație tensionată pune în evidență vulnerabilitățile sistemului de transport și de frontieră în fața unor evenimente neprevăzute, cum ar fi protestele din alte țări sau reconfigurarea traseelor de transport. Autoritățile române se străduiesc să gestioneze situația și să asigure un flux cât mai rapid și eficient al traficului, însă este clar că blocajele de acest gen pot avea un impact semnificativ asupra industriei de transport și a economiei în general.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News