„Vreți să știți cum trebuie să arate mașina unui patriot? Vă arăt imediat. Uitați, bă, fraților! Așa trebuie să arate mașina unui patriot adevărat. Oamenii care-l iubesc pe Călin Georgescu trebuie să o arate așa cum știu ei mai bine, da? Ia uitați, prietenul meu Eugen, patriot adevărat, cum și-a branduit el mașina, ca să înțelegem cu toții că, dacă vrem să facem ceva cu adevărat, chiar putem, da? Deci, dacă vrei să fii patriot și vrei să susții cauza națională, fă ceva pentru ea,” a declarat Claudiu în filmarea care a strâns deja mii de vizualizări.
Mașina, un BMW de generație mai veche, este înmatriculată în județul Dolj.
Gestul a stârnit atât reacții de apreciere din partea susținătorilor lui Călin Georgescu, cât și controverse legate de legalitatea colantării unei mașini în acest mod.
Colantarea unui autoturism nu este, în sine, o infracțiune, însă legislația din România impune anumite reguli stricte în privința modificării aspectului exterior al vehiculului. Potrivit Codului Rutier și reglementărilor RAR (Registrul Auto Român), orice modificare semnificativă a caroseriei care schimbă culoarea predominantă a mașinii trebuie declarată la autorități.
Concret, colantarea integrală a unui autoturism astfel încât să îi schimbe culoarea principală necesită omologare la RAR și actualizarea documentelor de înmatriculare. În caz contrar, șoferul riscă sancțiuni.
Dacă mașina colantată circulă pe drumurile publice din România fără ca schimbarea să fi fost înregistrată oficial, conducătorul auto poate primi o amendă cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei, conform Codului Rutier. Mai mult, polițiștii pot reține certificatul de înmatriculare până când proprietarul intră în legalitate.
În cazul în care colantarea include elemente interzise de lege, precum inscripții obscene, sigle care imită instituții oficiale sau elemente care reduc vizibilitatea numerelor de înmatriculare și a luminilor, sancțiunile pot fi și mai severe.Ce se întâmplă dacă mașina este înmatriculată în străinătate?
Pentru vehiculele înmatriculate în alte țări, regulile depind de legislația statului respectiv. În multe state europene, colantarea integrală trebuie raportată autorităților pentru actualizarea documentelor de înmatriculare, la fel ca în România. În unele țări, cum ar fi Germania sau Franța, dacă modificările nu sunt omologate, mașina poate fi refuzată la inspecția tehnică periodică.
Dacă autoturismul este înmatriculat într-o țară străină și circulă în România, polițiștii nu îl pot sancționa pentru nedeclararea modificărilor, dar pot aplica amenzi dacă folia aplicată îngreunează identificarea numărului de înmatriculare sau a altor elemente de siguranță.
Imaginile cu mașina personalizată cu chipul lui Călin Georgescu au stârnit reacții diverse. Susținătorii lui Georgescu consideră inițiativa o formă autentică de manifestare a convingerilor naționale, în timp ce alții subliniază aspectele legale pe care proprietarul ar trebui să le ia în considerare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News