Acestă măsură a provocat nemulțumiri în rândul administratorilor de pensiuni. Totuși, primarul a promis că va elimina această regulă.
Detalii despre noua regulă
Pe 18 iunie, Consiliul Local a adoptat o rezoluție care include o serie de excepții și scutiri de la regulile zonei cu trafic limitat (ZTL). Deși aceste reguli sunt în faza experimentală până pe 15 septembrie, camerele de supraveghere sunt funcționale, dar fără a se aplica amenzi.
Cea mai controversată regulă este taxa de 5 euro pentru fiecare vehicul care intră în ZTL pentru încărcare sau descărcare, și accesul la spațiile de cazare. În Chioggia, timpul de acces este limitat la o jumătate de oră, comparativ cu Veneția, unde nu există o astfel de limită.
Obligațiile turiștilor și administratorilor de pensiuni
Administratorii trebuie să comunice în avans numărul de înmatriculare al vehiculului, documentul de înmatriculare, perioada de ședere și o autocertificare a deținerii cerințelor necesare. Silvia Vianello, președinta asociației Vacanze in Calle, a declarat că această taxă este o povară suplimentară pentru turiști și o complicație birocratică inutilă.
Nu este prima dată când administratorii de pensiuni intră în conflict cu administrația locală. Între noiembrie și februarie, taxa turistică a fost majorată de la 1 la 2 euro pe zi de persoană, dar a fost ulterior redusă la 1,50 euro în urma protestelor.
Anterior, accesul vehiculelor turistice în centrul istoric era gratuit și se putea încărca sau descărca bagajele timp de o oră. Acum, pe lângă taxa de 5 euro, turiștii trebuie să furnizeze o serie de informații care pot fi dificil de obținut, mai ales pentru cei care sosesc cu avionul sau vaporul și închiriază mașini.
În afara aspectelor birocratice, problema economică rămâne importantă, "penalizând" clienții structurilor turistice. Chiar dacă ZTL-ul experimental nu aplică amenzi până pe 15 septembrie, hotărârea consiliului este deja în vigoare. Astfel, un polițist local poate amenda un turist.
De asemenea, Silvia Vianello a subliniat că aceste taxe de 5 euro sunt considerate inutile și par a fi doar o modalitate de a crește veniturile, complicând în același timp situația turiștilor și administratorilor de pensiuni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News