„Din păcate, cinci pasageri și șase membri ai echipajului au suferit răni, majoritatea minore,” a declarat un purtător de cuvânt al Lufthansa pentru Reuters prin e-mail, confirmând un raport al agenției de presă DPA.
„Siguranța zborului nu a fost pusă în pericol în niciun moment,” a adăugat purtătorul de cuvânt.
Persoanele rănite au primit îngrijiri medicale imediat după ce aeronava a aterizat în siguranță la destinația planificată, marți la ora 10:53 (09:53 GMT), conform declarațiilor companiei aeriene.
Boeingul 747-8, implicat în acest incident, transporta 329 de pasageri și 19 membri ai echipajului. Turbulențele au fost de scurtă durată și au avut loc într-o zonă de convergență intertropicală, conform companiei.
Conform datelor furnizate de FlightRadar24, avionul, înregistrat sub codul D-ABYP, a urcat până la altitudinea de 33.000 de picioare înainte de a fi lovit de turbulențe severe deasupra Atlanticului, după ce decolase de pe Aeroportul Internațional Ezeiza din Buenos Aires.
Publicația de specialitate AirLive.net a raportat că, pe măsură ce aeronava urca la 35.000 de picioare pentru a încerca să evite zona de vreme nefavorabilă, cinci pasageri care nu purtau centura de siguranță au fost răniți.
Datele de la FlightRadar24 au arătat o scădere semnificativă a vitezei avionului, de la 511 noduri (588 mph) la doar 180 noduri (280 mph) într-un interval de mai puțin de un minut, înainte ca aeronava să revină la o viteză de croazieră de 517 noduri.
După aterizarea pe Aeroportul din Frankfurt, membrii echipajului și pasagerii răniți au fost transportați la spital pentru evaluare și tratament.
Acest incident vine pe fondul altor evenimente recente similare, precum cazul din luna mai, când un pasager a decedat în urma unui presupus infarct și alți 30 au fost răniți într-un zbor al Singapore Airlines care a fost puternic afectat de o pungă de aer deasupra bazinului Irrawaddy din Myanmar.
Compania aeriană a subliniat că astfel de incidente sunt relativ rare, dar pot apărea atunci când avioanele traversează zone cu condiții meteorologice imprevizibile și intense, cum sunt cele întâlnite în apropierea regiunilor tropicale. Reprezentanții Lufthansa au menționat că echipajele sunt pregătite pentru astfel de situații și că aplicarea protocoalelor de siguranță a contribuit la prevenirea unor accidente mai grave.
În acest caz, rapoartele au indicat că pasagerii care nu și-au pus centura de siguranță au fost printre cei mai afectați. Experții în aviație subliniază mereu importanța purtării centurii de siguranță pe întreaga durată a zborului, chiar și atunci când semnul pentru centura de siguranță este stins, pentru a preveni accidentările în situații neprevăzute.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News