Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Tramvai nou, deraiat în București. Nicușor Dan: "Nu au mai fost deraieri pe șinele reabilitate în anii 2000"
WhatsApp
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, consideră că deraierea tramvaiului Astra Imperio, care a avut loc luni seara pe linia 25, este un "incident neobișnuit" și surprinzător, având în vedere că șinele au fost reabilitate în anii 2000.

"În opinia mea, problema deraiării ține de șine, nu de tramvai, dar, desigur, analiza nu s-a încheiat încă. În ceea ce privește tramvaiele Imperio, acestea sunt produse de fabrica din Arad și circulă - este adevărat, cu mai puține module decât cele patru care sunt în București - de mult timp în România, fără probleme semnificative. La noi, având în vedere că avem aproximativ 40 de tramvaie care parcurg în jur de 150 km/zi, rezultă că ele au parcurs multe sute de mii de kilometri de când sunt în uz. Cred că statisticile sunt în favoarea noastră", a afirmat Nicușor Dan marți.

El a menționat că, conform informațiilor pe care le deține, nu au avut loc alte deraiere de tramvai pe liniile reabilitate în anii 2000.

"Șinele de tramvai, cele reabilitate în anii 2000, nu ar trebui să reprezinte o problemă. Tocmai de aceea, incidentul deraiării Imperio este ciudat. (...) Nu doresc să avansăm teorii ale conspirației. Trebuie să vedem ce s-a întâmplat, deoarece este, de asemenea, o condiție contractuală ca noile tramvaie Imperio, achiziționate cu fonduri europene, să circule pe șine reabilitate. De aceea, nu ne așteptam să se întâmple asta. (...) Este un eveniment neașteptat, da. Și tocmai de aceea trebuie să vedem ce s-a întâmplat", a declarat primarul general.


Când se vor reabilita șinele de tramvai din București?

 

Pe de altă parte, el a menționat că în București există 150 de kilometri de linie de tramvai, dintre care 100 au fost reabilitați la începutul anilor 2000. Repararea celorlalți 50 de kilometri, care necesită o investiție de 500 de milioane de euro, reprezintă "cea mai mare investiție" a Primăriei Municipiului București (PMB), conform declarațiilor sale. Linia de tramvai 5, având o lungime de aproximativ cinci kilometri, are deja un proiect tehnic realizat de Societatea de Transport București (STB), motiv pentru care, în acest caz, procesul de achiziție publică a vizat doar execuția, nu și proiectarea.

"Pentru ceilalți 45 de kilometri a fost lansată o procedură de achiziție publică în care s-au primit oferte pentru 12 din cele 16 loturi. După primirea ofertelor, evaluarea are patru etape: o etapă de verificare a documentelor, o etapă de evaluare a ofertei tehnice, o etapă de evaluare a ofertei financiare și o etapă de verificare a documentelor originale. Suntem foarte aproape - este o chestiune de zile - să finalizăm evaluarea tehnică. Prin urmare, putem afirma că pentru cele 12 loturi pentru care s-au primit oferte, vom semna contractele în aproximativ o lună și jumătate. Ulterior, conform contractului, există o perioadă de șase luni dedicată proiectării - pentru următorul sezon de iarnă. Și după finalizarea proiectării, vom începe efectiv lucrările, care vor dura 12 luni", a adăugat el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel