Comunciatul integral:
În completarea comunicatului de presă remis la ora 15.00, facem următoarele precizări:
Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, așa cum se poate observa în imaginile de mai jos.
În cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia.
Primul apel realizat în 25.07.2019, la ora 11:05:04, având o durată de 45 de secunde)
Pe durata celui de al doilea apel informația de localizare este cea reprezentată în figura nr. 2, de unde se poate deduce că telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile.
Al doilea apel realizat în 25.07.2019, la ora 11:06:21, având o durată de 2 min. 20 sec.)
Pe durata celui de al treilea apel informația de localizare a fost identică cu cea primită în cazul primului apel efectuat de victimă
Al treliea apel realizat în 25.07.2019, la ora 11:12:33, având o durată de 1 min. 38 sec.)
Singura posibilitate legală și fezabilă pentru o localizare mai precisă a unui apel 112 este utilizarea aplicației dezvoltată și lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în data de 15 februarie 2019, denumită „Apel 112".
Aplicația „Apel 112" permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru îmbunătățirea poziției de localizare a apelantului la 112.
De la data lansării acestei aplicații și până în prezent au fost inițiate către Serviciul 112, prin intermediul aplicației, un număr de 409 apeluri. Aplicația și-a dovedit utilitatea în toate cazurile în care persoanele aflate în pericol au folosit-o.
Aplicația este disponibilă gratuit și poate fi descărcată din Google Play și Apple Store. De la data lansării și până în prezent s-au realizat 32.186 descărcări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News